تصویب طرح قانونی اصلاحات در پلیس آمریکا

© AFP 2023 / Getty Images / Tasos Katopodis تصویب طرح قانونی اصلاحات در پلیس آمریکا
تصویب طرح قانونی اصلاحات در پلیس آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده طرح قانونی اجرای اصلاحات در پلیس این کشور را تصویب كرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هیل، این سند که برای بزرگداشت شهروند سیاهپوست کشته شده در شهر مینیاپولیس دارای عنوان "قانون پلیس عادل  و منصف به نام جورج فلوید"  است ، با  236 رای موافق (بیشتر از طرف اعضای حزب دموکرات) و 181 رای مخالف به تصویب رسید.

این لایحه مأموران پلیس آمریکا را از استفاده از حرکات و روش های خفه کننده متهمان در حین بازداشت آنها منع می کند. علاوه بر این ، ایجاد یک بانک اطلاعاتی  حاوی اسامی افسران دارای موارد رفتار نامناسب و تغییر در تاکتیک کار نهادهای های انتظامی در نظر گرفته می شود . این سند همچنین صدور حکم ورود پلیس به خانه ها  را محدود کرده و به مجازات آن مأمورین پلیس را که به ناحق از خشونت علیه مظنونین استفاده می کنند ،شدت می بخشد.

واشنگتن پست می نویسد که برخی از نکات این لایحه مدت ها قبل از آغاز اعتراضات در ایالات متحده تدوین شده اما حالا پس از تظاهرات گسترده مردم اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

موسوی: سرکوب اعتراضات در آمریکا، استانداردهای دوگانه اروپا را هویدا نمود - اسپوتنیک ایران
موسوی: سرکوب اعتراضات در آمریکا، استانداردهای دوگانه اروپا را هویدا نمود

به گفته ، نانسی پلوسی ، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ، این سند "با نژادپرستی سیستماتیک  مبارزه کرده و فرهنگ فعالیت پلیس را اساساً تغییر خواهد داد." او معتقد است این همان چیزی است که در نهایت جان بسیاری از مردم را نجات خواهد داد.

طبق تشریقات قانونی اکنون این طرح  قانونی برای اعتبار یافتن باید به  تصویب سنا برسد که در آنجا اکثریت متعلق به جمهوریخواهان است. سپس این سند به امضای  دونالد ترامپ ، رئیس جمهور گذاشته خواهد شد که از حق دارد وتو کردن آن برخوردار است.

یادآور می شود پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست ماموران پلیس در جریان بازداشت خشونت بار وی ، در مینیاپولیس و تعداد زیادی از شهرهای دیگرآمریکا  اعتراضات و تظاهرات مردمی برگزار می شود . در ویدئوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید دیده می شود که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به مرگ جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала