خط فقر در تهران چند میلیون تومان است؟

© REUTERS / Raheb Homavandiخط فقر در تهران چند میلیون تومان است؟
خط فقر در تهران چند میلیون تومان است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار تهران خط فقر در این استان را ۴ میلیون و‌۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نشست فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده این استان با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اقدامات انجام شده در این حوزه توسط فرمانداران و مشاورین امور بانوان تقدیر نمود.

رشد قابل توجه خط فقر در تهران: رقم جدید + جدول  - اسپوتنیک ایران
رشد قابل توجه خط فقر در تهران: رقم جدید + جدول

استاندار تهران اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این حوزه با جدیت توسط مشاورین امور بانوان در حرکتی رو به جلو قرار گرفته است. ما خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

محسنی بندپی تصریح کرد: البته همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند.

استاندار تهران  گفت: در سال ۹۷ اعتبار ۴۸ میلیاردی و در سال ۹۸ اعتبار ۷ میلیاردی در نظرگرفته شده برای زنان سرپرست خانوار ابلاغ شد و ما به سازمان برنامه و بودجه نیز در این خصوص اعتراض کردیم. برای این قشر تقویت مشاغل خرد می تواند موثر باشد. از ۶ هزار سهمیه زنان سرپرست خانوار هزار و ۶۶۰ سهمیه به استان تهران داده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала