آغاز طرح دریافت مالیات از منازل خالی در ایران

© Sputnik / Arina Topolevaآغاز طرح دریافت مالیات از خانه های خالی در ایران
آغاز طرح دریافت مالیات از خانه های خالی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران از آغاز دریافت مالیات از خانه های خالی تا چند روز آینده خبر داد.

یه گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: از زمانی که قانون احکام دائمی مطرح بود و قانون جدید مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد به وزارت راه و شهرسازی تکلیف شد سامانه املاک و اسکان را تهیه کند و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد تا این سازمان بتواند با استفاده از این سامانه نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند.

جزئیات برنامه اصلاح ساختار بودجه به مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
جزئیات برنامه اصلاح ساختار بودجه ایران

وی افزود: در این مدت در وزارتخانه و دولت و مجلس بحث بود که وزارت راه و شهرسازی پایگاه‌های اطلاعاتی مربوط به واحدهای مسکونی مردم را ندارد و این کار به اشتباه بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است، اما از زمانی که بنده آمدم گفتم اگر بخواهیم این مسیر را ادامه دهیم به جایی نمی‌رسیم و تکلیف مهم و مؤثر در بازار مسکن بدون پاسخ خواهد ماند.

وزیر راه و شهرسازی ایران ادامه داد: بنابراین این سامانه را طراحی و ایجاد و در بهمن سال گذشته از آن رونمایی و از همه دستگاه‌ها درخواست کردیم همه اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند تا سازمان امور مالیاتی با این اطلاعات بتواند صدور برگه‌های مالیات را آغاز کند.

اسلامی گفت: از این طریق صاحبان واحدهای خالی تحرکی خواهند داشت که یا واحدهای خود را به فروش برسانند یا اجاره بدهند.

وزیر راه و شهرسازی ایران افزود: از تاریخی که قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شده مالیات بر خانه‌های خالی قابل وصول است و در همین تابستان سازمان امور مالیاتی باید صدور برگه‌های مالیاتی را آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала