حذف بسته حمایتی دولت از کالاهای اساسی سبب گرانی‌ در ایران می شود

© Samira Esmaeili / Sputnik Iranحذف بسته حمایتی دولت از کالاهای اساسی سبب گرانی‌ می شود
حذف بسته حمایتی دولت از کالاهای اساسی سبب گرانی‌ می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارز نیمایی هم‌اکنون با ارز آزاد تقریباً برابری می‌کند و همین سبب افزایش برخی قیمت‌ها در سطح بازار شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص افزایش قیمت ها گفت: بسته‌های حمایتی دولت از کالاهای اساسی مردم حذف نشود، چراکه در این وضعیت رکود و کرونا مردم توان خرید نداشته و دخل افراد با خرجشان مطابقت ندارد.

آخرین قیمت دلار و یورو در ایران  - اسپوتنیک ایران
قیمت امروز دلار و یورو در صرافی های تهران

در اصفهان با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی در بازار اظهار داشت: در بازار مواد غذایی مواردی که حمایت‌های دولتی از آنها برداشته شده، شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم؛ چراکه خیلی از کالاها قبلاً با ارز دولتی وارد می‌شد، اما اکنون حمایت ارز دولتی از آنها برداشته شده و با ارز نیمایی وارد می‌شوند.

وی افزود: ارز نیمایی هم‌اکنون با ارز آزاد تقریباً برابری می‌کند و همین سبب افزایش برخی قیمت‌ها در سطح بازار شده است. مشکل اصلی بیشتر کاسبان در حال حاضر گرانی است و خیلی از کالاها و مواد اولیه تحت تأثیر نوسانات و حذف بسته حمایتی افزایش قیمت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این وضعیتی که قیمت همه چیز افزایش داشته است دولت باید از کالاهای اساسی و حتی برخی کالاها که در اولویت دوم قرار دارند حمایت کند؛ چراکه بسیاری از بازارها، نوسانات خیلی عجیب و هیجانی پیدا کرده‌اند که خیلی از قیمت‌ها هم در آنها واقعی نیست و این نوسانات بر سبد هزینه‌های خانوار هم اثر می‌‌گذارد. مهم این است که دولت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه توجه کند و بسته‌ حمایتی را از کالاهای اساسی حذف نکند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود که خودرو، طلا، سکه و ارز که وقتی در آنها نوسانات هیجانی ایجاد شود بدون استثنا در بسیاری از کالاها و خدمات دیگر هم نوساناتی مشاهده می‌شود. قسمتی که گرانی است وظیفه دولت است که تدبیری برای گرانی اجناسی که کالای اساسی مردم است داشته باشد تا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала