کمک‌های بشردوستانه ایران برای ونزوئلا

© Sputnik / Sergei Mamontovونزوئلا
ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به منظور مبارزه با ویروس کرونا تجهیزات مختلف پزشکی و آزمایشگاهی به ونزوئلا ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «المیادین»، ایران بعد از ارسال پنج نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا، کمک های بشردوستانه به منظور مبارزه با ویروس کرونا به این کشور ارسال کرد.

ریکاردو مندز گفت که این اقدام حمایتی ایران جزئی از همکاری های راهبردی دو کشور بر اساس جغرافیای جدید سیاسی برای ایجاد صلح است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا درباره کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف از جمله ایران به ونزوئلا گفت:«کشورهای چین، روسیه، ایران و کوبا کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند. آن‌ها دوستان واقعی ونزوئلا هستند. آمریکا پیشنهاد کمک ۲۰ میلیون دلاری می‌داد اما «حتی یک دلار هم از آن‌ها نرسید».

آمریکا از ادامه تحریم ها تا بازگشت تهران به مذاکرات دو جانبه سخن گفت - اسپوتنیک ایران
آمریکا از ادامه تحریم ها تا بازگشت تهران به مذاکرات دو جانبه سخن گفت

پیش از این پنج نفت‌کش ایرانی حامل سوخت ایران در راستای جبران کمبود منابع سوختی ونزوئلا و تداوم همکاری‌های تجاری میان دو کشور، به منطقه اقتصادی ونزوئلا سوخت منتقل کرده‌اند.

ونزوئلا از ۲۳ ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ دچار بحران سیاسی شده است. این بحران زمانی جدی‌تر شد که خوآن گوآیدو، رهبر اپوزوسیون ونزوئلا و رئیس مجلس آن که انتسابش به آن مقام از سوی دیوان عالی این کشور لغو شده بود، خود را در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در کاراکاس رئیس جمهورموقت ونزوئلا خواند. کشورهای متعددی از جمله آمریکا، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهای عضو گروه لیمبا(از جمله مکزیک)، استرالیا، آلبانی، گرجستان ، رژیم صهیونیستی و همچنین سازمان کشورهای قاره آمریکا او را به رسمیت شناختند.

مادورو، رئیس جمور فعلی ونزوئلا در عوض این اقدام را کودتایی برپا شده توسط آمریکا تلقی کرده و گفت که روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع خواهد کرد. در عوض، روسیه، بلاروس، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، ال سالوادور، سوریه و ترکیه از مادورو حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала