تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید در پی اعتراضات اخیر +عکس

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید به "جان سیاه پوست ارزش دارد"، شعار این روزهای معترضان علیه نژادپرستی!

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال اعتراضات گسترده در آمریکا علیه نژادپرستی، قتل سیاه پوستان توسط ماموران پلیس و خشونت علیه اقلیت‌های نژادی، موریل باوزر، شهردار واشنگتن نام خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد به شعار این‌ روز‌های معترضان به نام (Black Lives Matter) "جان سیاه پوست ارزش دارد" تغییر داد. اکنون این شعار با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خودنمایی می‌کند و پیغامی است برای دونالد ترامپ که با وجود اعتراضات گسترده نسبت به نحوه قتل جورج فلوید همچنان برای خاموش کردن صدای معترضان به زور متوسل می‌شود. دونالد ترامپ نیز به دنبال اختلافات قبلی با شهردار واشنگتن و پس از این اقدام وی با انتشار توئیتی ضمن بی‌کفایت خواندن موریل باوزر نوشت که او همان فردیست که دائما برای دریافت کمک‌های مالی به او مراجعه می‌کند.

View this post on Instagram

<> 💢شهردار واشنگتن با تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید ترامپ را به چالش کشید موریل باوزر٬ شهردار واشنگتن خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد به شعار این‌ روز‌های معترضان به خشونت و برخورد نژادی پلیس در ایالات متحده یعنی «جان سیاه‌پوست ارزش دارد» تغییر نام داد. این شعار اکنون با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خود نمایی می‌کند. تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید از سوی شهردار واشنگتن در واقع نوعی پیام به یکی از سرشناس‌ترین شهروندان پایتخت ایالات متحده است که برغم اعتراض‌های گسترده ملی و بین‌‌المللی نسبت به نحوه قتل جورج فلوید همچنان در پی استفاده از زور برای خاموش کردن صدای معترضان است. #شهردار#واشنگتن#تغییر_نام #خیابان#مشرف#کاخ_سفید#ترامپ#چالش #برخورد_نژادی#پلیس#ایالات_متحده #قتل_جورج_فلوید#سرشناس‌ترین#شهروندان #پایتخت#ایالات_متحده#شعار #جان_سیاه‌پوست_ارزش_دارد #زرد#رنگ#طول#عرض#شانزدهم #اعتراض‌های_گسترده#ملی#بین‌‌المللی

A post shared by RES (@res_news) on

‏کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در این باره اظهارنظر می‌کنند. این کاربران معتقدند جان انسان‌ها همان‌قدر ارزش دارد که جان سیاه‌پوست، سرخ‌پوست، افغانستان و غیره ارزش دارد و تا زمانی ‎که نژادپرستی وجود داشته باشد جان انسان‌ها در خطر است اما این موضوع تا زمانی پابرجاست که به انسانیت بیش از نژاد و مذهب و جنسیت بها داده شود. جمع دیگری از کاربران ضمن تایید این نظر عنوان می‌کنند که در نظرسنجی‌ها می‌تواند این مسئله را لمس کرد و متوجه شد که همچنان تفکر نژادپرستی در میان مردم تفکر غالب است.

View this post on Instagram

A post shared by Bloomberg QuickTake (@quicktake) on

گروهی از کاربران بر این باورند ‏موضوع جالب جنبش "جان سیاهان ارزش دارد" این است که به مشکل اصلی میزان بالای خشونت در میان سیاه‌پوستان توجهی نمی‌شود و اصل توجه بر خشونت پلیس است؛ در حالی که اکثریت جامعه سیاه پوست‌ها در آمریکا نسبت به دیگر اقلیت‌ها در وضعیت اقتصادی بدی به سر می‌برند و سالهاست که فقر در بزرگترین اقلیت نژادی آمریکا حکمفرمایی می‌کند و این فقر در بحران‌های مالی سال ۲۰۰۷ - ۲۰۰۸ به بیشترین میزان خود رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала