افشای جاسوسی انگلیس از ارتش روسیه در سوریه

© Photo / VOAافشای جاسوسی انگلیس از ارتش روسیه در سوریه
افشای جاسوسی انگلیس از ارتش روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو سابق داعش در سوریه از مجبور کردن او توسط انگلیسی ها برای جاسوسی از تحرکات ارتش روسیه در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد وسین سعود، از اعضای سابق داعش* در گفتگو با خبرنگاران روس درباره چگونگی مجبور کردن او به جمع آوری اطلاعات از ارتش روسیه در سوریه و همچنین سرویس اطلاعاتی "مخابرات" سوریه خبر داد.

محمد سعود گفت: من تصمیم گرفتم به کشور خودم بازگردم، اما انگلیسی ها از این موضوع مطلع شدند و به من گفتند که باید برای آنها به عنوان یک جاسوس کار کند.

آنها به من گفتند که ما به تو کمک می کنیم. به پالمیرا برو... ما برای تو پول، تلفن همراه و هر آنچه که لازم است، فراهم می کنیم.

اعتراف وحشتناک عضو ارشد سازمان داعش - اسپوتنیک ایران
اعتراف وحشتناک عضو ارشد گروه داعش

وظیفه من عکسبرداری از مکان های مهم  ارتش روسیه، سوریه و همچنین "مخابرات" بود. من باید از طریق اینترنت این اطلاعات را برای آنها ارسال می‌کردم.

این عضو سابق داعش اعتراف کرد که وی با  نماینده سرویس اطلاعاتی انگلیس در منطقه التنف، مکانی که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد، ملاقات کرده است. وی پیش از این از زادگاه خود پالمیرا به آنجا فرار کرده و در صف داعش به راهزنی و چپاول پرداخته است. 

وی گفت؛ کارشناسان انگلیسی در مورد "سایت های مهم روسیه و سوریه" به اطلاعاتی نیاز داشتند. انگلیسی ها می خواستند اطلاعاتی در خصوص حفاظت و امنیت آنها بدست بیاورند تا در آینده به آنها حمله کنند. به گفته سعود، انگلیسی‌ها یک راهنمای گردشگری سابق از پالمیرا را به عنوان فرمانده تیم جاسوسی استخدام کرده بودند که به چند زبان مسلط بود.

محمد سعود افزود: پایگاه التنف مکان امنی برای تروریست‌های داعش بوده و آنها نیازمندی‌های خود را از این منطقه تامین می‌کردند و حتی اگر کسی مجروح می‌شد، برای درمان به این مکان منتقل می‌شد. آنجا پناهگاه داعش بود و در مواردی که ارتش داعش را در منطقه‌ای محاصره می‌کردند و عناصر آن قادر به بازگشت به آنجا نبودند به پایگاه التنف می‌رفتند و چند هفته‌ای در این محل مستقر می‌شدند.

کارین گورگیان، تحلیلگر مسایل سیاسی به خبرنگاران گفت: واقعیت حضور مربیان انگلیسی در بین شبه نظامیان در سوریه مشخص است، اما به اندازه اطلاعات ارتش آمریکا منتشر نشده است.

وی در این خصوص گفت: مربیان انگلیسی برای ایجاد زیر ساخت فعالیت می کردند و تونل هایی که تقریبا همانند متر ایجاد شده، توسط داعشی ها و با نظارت مربیان انگلیسی ساخته شده اند. از موارد دیگر، انگلیسی ها بودند که به بخش پزشکی داعشی ها مشورت می دادند.

پیش از این گزارش شده بود که ارتش سوریه طی عملیاتی امنیتی در منطقه "البادیه"، چند تروریست وابسته به داعش را دستگیر و آنها در جریان بازجویی، اعتراف کردند که عملیات‌های تروریستی خود در این کشور با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام می‌دادند.

 

* ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала