چین گزینه جدیدی را به عنوان منبع شیوع کرونا مورد تایید قرار داد

© AP Photo / Ng Han Guanچین گزینه جدیدی را به عنوان منبع شیوع کرونا مورد تایید قرار داد
چین گزینه جدیدی را به عنوان منبع شیوع کرونا مورد تایید قرار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین با با رد این فرضیه که بازار غذاهای دریایی ووهان منشاء کروناویروس است، گزینه جدیدی را مورد تایید قرارداد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، گائو فو، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای چین نسخه جدیدی را به عنوان سرچشمه کروناویروس مورد تأیید کرد. گزینه مورد تایید در بازار شهر چینی ووهان  نبوده است.

وی گفت: "در ابتدا تصور می‌كردیم كه ویروس می توانسته در بازار غذاهای دریایی ظاهر شود." گائو توضیح داد که هیچ اثری از ویروس در آنالیز حیوانات موجود در بازار وجود ندارد. با این حال، آنها در چندین نمونه دیگر، از جمله نمونه فاضلاب بودند. بنابراین، وی اظهار داشت كه این ویروس "مدتها قبل از ظاهر شدن" در بازار ووهان، وجود داشته است.

چین شروع همه‌گیری کرونا از بازار ووهان را رد کرد - اسپوتنیک ایران
چین شروع همه‌گیری کرونا از بازار ووهان را رد کرد

علاوه بر این ، گائو توضیح داد كه نوع جدید کرونا‌ویروس هفتمین مورد از انواع کرونا‌ویروس است كه می تواند انسان را آلوده كند. وی گفت: "با این حال، رفتار این ویروس با نمونه های پیشین متفاوت است."

در 29 مارس، دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین نسخه مربوط به منشاء کرونا‌ویروس از بازار غذاهای دریایی ووهان را رد کردند. آنها نمونه هایی را که منبع اصلی عفونت در نظر گرفته شده بود آزمایش کردند و هیچ علائمی از عفونت مشاهده نکردند. با این وجود، نسخه ای که ویروس از خفاش ها به انسان منتقل شده بود، تایید شد.

تا تاریخ 31 ماه مه، در جهان بیش از 6 میلیون آلوده به کرونا‌ویروس گزارش شده که از این تعداد بیش از 369 هزار نفر فوت کردند، بیش از 2.5 میلیون نفر نیز درمان شدند. شیوع پنومونی COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کرونا‌ویروس اولین بار در دسامبر سال 2019 در ووهان گزارش شد. در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه این وضعیت را می توان بیماری همه گیر توصیف كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала