چین شروع همه‌گیری کرونا از بازار ووهان را رد کرد

CC BY 2.0 / Mattjlc / Panikiچین شروع همه‌گیری کرونا از بازار ووهان را رد کرد
چین شروع همه‌گیری کرونا از بازار ووهان را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت چین این فرضیه که بازار مواد غذایی دریایی ووهان منبع اصلی کرونا‌ویروس است را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Mail، دانشمندان چینی از مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری ها خاطرنشان کردند که بازار محصولات غذایی دریایی ووهان منبع اصلی COVID-19 نیست.

تاکید شده است که به عنوان بخشی از این مطالعه، نمونه حیواناتی که در بازاری در چین فروخته شده اند، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایش کرونا‌ویروس آنها منفی بود. این نشان می دهد که آنها نمی توانستند خریداران را آلوده کنند.

ممنوعت تجارت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان

گائو فو، رئیس مرکز گفت: "مشخص است که بازار یکی از قربانیان عفونت بود."

در عین حال، شواهدی مبنی بر وجود ویروس در خفاشها قبل از انتقال از طریق "حیوان واسط" به انسانها تأیید شده بود. با این حال، محل دقیق شیوع ویروس ناشناخته است.

کالین کارلسون، جانورشناس دانشگاه جرج تاون، توضیح داد که احتمال دارد بازار غذاهای دریایی ووهان، مکانی بود که کروناویروس از یک فرد مبتلا به افراد زیاد دیگری سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع سینه پهلوی پنومونی ناشناخته‌ای در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور  به سازمان بهداشت جهانی اطلاع رسانی کردند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده بیماری، کرونا‌ویروس جدید است، بعداً این بیماری رسماً COVID-19 نامگذاری شد.  سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس، همه گیر ویروس جدید در جهان (پاندمی) را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала