صدراعظم سابق آلمان خواستار بازنگری تحریم‌ها در زمان پاندمی شد

© AP Photo / Markus Schreiber, Poolصدراعضم سابق آلمان خواستار بازنگری تحریم‌ها در زمان پاندمی شد
صدراعضم سابق آلمان خواستار بازنگری تحریم‌ها در زمان پاندمی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان خواستار بازنگری تحریم‌ها در زمان همه‌گیری کروناویروس شد.

به گزارش اسپوتنیک، گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان از سال 1998 تا 2005، آغاز و یا تداوم تحریم‌ها را در زمان بحران ناشی از بیماری همه‌گیر کروناویروس و هنگامی که نیاز به احیای اقتصاد جهانی وجود دارد، یک روش کاملاً اشتباه می داند. وی در مصاحبه ای که در شنبه 30 مه منتشر شد، گفت: " محدودیت ها باید مورد بازنگری قرار گیرند."

نماینده فرانسه: تحریم های اقتصادی علیه روسیه و ایران را باید فورا برداشت - اسپوتنیک ایران
نماینده فرانسه: تحریم های اقتصادی علیه روسیه و ایران را باید فورا برداشت

وی افزود: " آنچه دشوار خواهد بود، جبران خسارات عظیم اقتصادی در سراسر جهان است. در اینجا ما به موضوعی برمی‌خوریم كه می خواهم به طور قطع درباره آن صحبت كنم: در چنین شرایطی در بازار جهانی، وقتی نیاز به بهبود اقتصادی داریم، یکدیگر را مورد تحریم قرار دادن کاملا اشتباه است. "

صدر اعظم سابق آلمان در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت: " احیای اقتصاد در این دوره دشوار امری ضروری است و دولت روسیه تدابیر درستی اتخاذ کرده است، کارهای زیادی در مسیر درست راه اندازی شده است."

در تاریخ 7 ماه مه، نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان ، رابی شلوند خواستار لغو تحریم ها علیه روسیه شد، زیرا در جریان بحران پیرامون کرونا، مسکو سطح بالایی از همبستگی و همدردی را در جامعه بین المللی نشان داد.

وی همچنین در ماه مارس خواستار لغو تحریم ها علیه روسیه شده بود، زیرا آنها را با اظهارات مقامات آلمان مبنی بر همبستگی و کمک متقابل در مبارزه با COVID-19 مغایرت می‌دانست.

 در همان ماه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از رهبران گروه 20 خواست تا تحریم های بین المللی را به دلیل شیوع کرونا‌ویروس لغو کنند.

به عقیده وی، چنین اقدامی به نشان دادن همبستگی با مردمان جهان، به ویژه با افراد آسیب پذیر، کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала