مشکلات بی سابقه آمریکا با بدهی های دولتی آغاز شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiمشکلات بی سابقه آمریکا با بدهی های دولتی آغاز شد
مشکلات بی سابقه آمریکا با بدهی های دولتی آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ایالات متحده با حجم بی‌سابقه‌ای از بدهی‌های دولتی مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، سرمایه گذاران خارجی در ماه مارس از پرداخت 256 میلیارد دلار اوراق قرضه دولت آمریکا خلاص شدند. اوراق بهادار توسط سرمایه گذاران خصوصی و بانک مرکزی در سراسر جهان به فروش رسید.

سطح فروش، بی سابقه و غیر منتظره بود، زیرا در بحران های قبلی، به عنوان مثال در سال 2008، برعکس اوراق بهادار مورد تقاضا بود. برای مقابله با مشکل بدهی های عمومی و افزایش شدید کسری بودجه، سیستم ذخیره فدرال شروع به خرید اوراق قرضه در مقیاس بزرگ کرد.

 اقتصاد آمریکا   - اسپوتنیک ایران
خطر وقوع رکود در اقتصاد آمریکا؟

عربستان سعودی اوراق قرضه را به مبلغ 25.3 میلیارد دلار، برزیل با 21.5 میلیارد دلار و هند با 21 میلیارد دلار فروختند.

روسیه همچنین سرمایه گذاری باقیمانده خود را به میزان چشمگیری و از بیش از 10 میلیارد دلار به 3.85 میلیارد دلار کاهش داده است . همچنین برای حفظ نرخ ارز روبل، روسیه ناچار شد چنین اقداماتی را انجام دهد و از اوایل ماه مارس، تنظیم کننده ارز، 6.6 میلیارد دلار در بورس مسکو فروخته است. اول از همه، به خاطر نرخ ارز، بانک مرکزی روسیه اقدام به فروش اوراق قرضه کوتاه مدت ایالات متحده کرد.

از میان وام دهندگان بزرگ ایالات متحده، فقط تعداد معدودی از جمله ژاپن، سوئیس، فرانسه، فیلیپین و استرالیا سرمایه گذاری‌ها را افزایش دادند. چین به عنوان بزرگترین وام دهنده دولت آمریکا، اندکی از حجم آن کاسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала