واکنش وزارت خارجه روسیه به اتهامات آمریکا نسبت به اسپوتنیک

© Sputnik / Vitaliy Belousovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد که رسانه‌های «ار تی» و « اسپوتنیک» روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا دست داشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با اتهامات سازمان اطلاعات آمریکا نسبت به رسانه‌های خبری «ار تی» و «اسپوتنیک»  که گویا این دو خبرگزاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 دست داشته‌اند واکنش نشان داد و اعلام نمود که این نتیجه‌گیری محصول مبارزه سیاسی در داخل ایالات متحده است و فاقد هرگونه اساس واقعی است.

روز 21 ماه آوریل بخشی از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا منتشر شد که در آن در باره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توضیح داده شده است. این گزارش اوایل سال 2017 در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما منتشر شد و دلیل اصلی و رسمی متهم کردن روسیه شد که فدراسیون روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است. سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که دلایل مربوط به نقش «ار تی» و « اسپوتنیک» روسیه در«دخالت» در انتخابات آمریکا بر اساس داده‌های قدیمی ارائه شده‌اند.

هشدار ارتش چین به پنتاگون: از اتهام زنی و تفرقه بپرهیزید - اسپوتنیک ایران
هشدار ارتش چین به پنتاگون: از اتهام زنی و تفرقه بپرهیزید

به گفته زاخارووا، این اطلاعات فاقد هرگونه اساس واقعی هستند. آمریکایی ها با لجبازی زیادی، روسیه را در شکست های خود متهم می کنند و تلاش می ورزند در کارزار انتخاباتی جدید از آن به نفع خود استفاده کنند.

اوضاع مرتبط با رسانه‌های روسیه در غرب، در سالهای اخیر هرچه دشوارتر می شود. نوامبر سال 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از ضرورت مقابله با رسانه‌های روسیه  صحبت شده است که مهمترین آن‌ها « ار تی» و « اسپوتنیک» نامیده شده اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از آگاهی از این قطعنامه به خبرنگاران «ار تی» و «اسپوتنیک» به خاطر کار موثر و مفیدشان تبریک گفت و متذکر شد که این سند تصورات در باره دمکراسی در جامعه غرب را محو می‌کند. پوتین اعلام نمود که بر پیروزی عقل سلیم حساب می کند و امیدوار است که رسانه های روسیه با محدودیت های جدی روبرو نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала