نیروی دریایی آمریکا قادر به ردیابی زیردریایی کلاس یاسن روسیه نیست

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationنیروی دریایی آمریکا قادر به ردیابی زیردریایی کلاس یاسن روسیه نیست
نیروی دریایی آمریکا قادر به ردیابی زیردریایی کلاس یاسن روسیه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی معتقدند که زیردریایی‌های روسی پروژه ۸۸۵-یاسن قادر به ایجاد دردسرهای بزرگی برای نیروی دریایی ایالات متحده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نشنال اینترست در گزارشی در خصوص زیردریایی‌های روسی پروژه ۸۸۵-یاسن می‌نویسد: نیروی دریایی ایالات متحده نمی تواند آنها را ردیابی کند.

رکورد زدن زیردریایی هسته‌ای سورودوینسک روسیه - اسپوتنیک ایران
رکورد زدن زیردریایی هسته‌ای "سورودوینسک" روسیه

در ادامه این گزارش در تایید این مطلب آمده است: وقتی زیردریایی "سورودوینسک" از کلاس یاسن وارد اقیانوس اطلس شد، ناپدید شد. برای چند هفته نیروی دریایی ایالات متحده نتوانست این زیردریایی را پیدا کند.

در ادامه آمده است که سورودوینسک چنان بر روی یکی از افسران ارشد ناوگان زیردریایی آمریکا تاثیر گذار بود که وی مدلی از این زیردریایی روسی را در دفتر خود نصب کرد. نصب این مدل برای آن انجام شد تا به نیروی دریایی ایالات متحده یادآوری کند با چه چیزی سر و کار دارند.

در این گزارش همچنین به نقل از دریاسالار دیو جانسون در سال ۲۰۱۴، آمده است: "ما با دشمنان بالقوه سرسختی روبرو خواهیم شد. فقط به سورودوینسک نگاه کنید. من آنچنان تحت تأثیر این زیردریایی قرار گرفتم که درخواست کردم مدلی از آن بسازند."

نشنال اینترست می‌نویسد که سورودوینسک یک زیردریایی پیشرفته است که در ساخت آن از برخی از فناوری های کشف شده توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۸۰ استفاده شده است. این زیردریایی دارای یک سونار بزرگ و بسیار حساس است که در کمان قرار دارد و لوله های اژدر در وسط آن نصب شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала