هشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ صدها هزار کودک بر اثر شیوع کرونا

© AFP 2023 / Kena Betancurهشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ صدها هزار کودک بر اثر شیوع کرونا
هشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ صدها هزار کودک بر اثر شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که صدها هزار کودک در سال 2020 به دلیل ابتلا به بیماری همه گیر کروناویروس در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس سازمان ملل توضیح داد که در نتیجه رکود جهانی در طول سال 2020 ، بسیاری با کاهش درآمد روبرو خواهند شد. در نتیجه ، آنها صرفه جویی در تغذیه سالم را آغاز می کنند ، "و این به ویژه کودکان ، زنان باردار و مادران نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد."

وی یکی دیگر از مشکلات وی را تعلیق فعالیتها برای واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال در چندین کشور عنوان کرد. وی ابراز نگرانی کرد: "و با توجه به ازدحام بیمارستان ها ، کودکان بیمار ممکن است به موقع معالجه نشوند."

در 19 مارس گوترش سناریوی مرگ میلیون ها نفر از افراد مبتلا به کرونا ویروس در جهان را شرح داده بود. به گفته وی ، اگر ویروس کرونای کووید ـ 19 در کشورهای فقیر شیوع پیدا کند، ، چنین اتفاقی خواهد افتاد.

دانشمندان درباره عواقب خطرناک کرونا ویروس هشدار دادند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان درباره عواقب خطرناک کرونا ویروس هشدار دادند

براساس آخرین آمار  سازمان بهداشت جهانی، بیش از دو  میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 135 هزار نفر جان باخته اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала