دانشمندان درباره عواقب خطرناک کرونا ویروس هشدار دادند

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان درباره عواقب خطرناک کرونا ویروس هشدار دادند
دانشمندان درباره عواقب خطرناک کرونا ویروس هشدار دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا آمریكا هشدار دادند: كسانی كه به کرونا ویروس آلوده می شوند می توانند با بیماری های روانی روبرو شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ScienceDirect، به گفته محققان، تجربه گذشته نشان داده است كه بیماری های همه گیر می توانند با ناهنجاری های مختلفی از جمله انسفالوپاتی، روان پریشی، اختلال عملکرد عضلانی و سایر موارد همراه باشند.

ناپدید شدن روزنامه نگاران پوشش دهنده کرونا ویروس در ووهان - اسپوتنیک ایران
ناپدید شدن روزنامه نگاران پوشش دهنده کرونا ویروس در ووهان

علاوه بر این، موارد نقض مشابهی در افرادی که قبلاً عفونت داشته اند مشاهده می شود. "کووید-19" یک عامل استرس قابل توجه، هم برای افراد و هم برای کلیه جوامع است. یکی از نویسندگان این مقاله سوزی هونگ ذکر کرد: ترس از بیماری، مرگ و عدم اطمینان آینده وجود دارد.

همانطور که در اطلاعیه مطبوعاتی ذکر شد، نتایج مطالعات قبلی حاکی از افزایش بیماریهای اعصاب و روان بعد از بیماریهای آنفولانزا در سده های 18 و 19 و همچنین افزایش تعداد موارد آنسفالیت لتارگیک در طول اپیدمی آنفلوانزا در سال 1918 بوده است. در افراد مبتلا به

علاوه بر این، در طول اپیدمی سارس، آنفولانزای خوکی و سندرم تنفسی خاورمیانه مرس، شواهدی از شیوع بیشتر ناركولپسی، آنسفالیت، سندرم گیلین باره و سایر آسیب شناسی های عصبی عضلانی وجود داشت.

هونگ گفت: در حال حاضر گزارش هایی از سندرم های حاد مرتبط با سیستم عصبی مرکزی (CNS) در افراد مبتلا به "کووید-19" وجود دارد.

همانطور كه ​​محققان خاطرنشان كردند، هنوز عواقب عصبی روانی كرونا ويروس مشخص نشده است. با این حال، به نظر آنها، این عواقب می توانند در طول سالها آشکار شوند و قابل توجه باشند.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" به عنوان بیماری همه گیر خبر داد.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 1.9 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است که بیش از 123 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала