ناپدید شدن روزنامه نگاران پوشش دهنده کرونا ویروس در ووهان

© AP Photoناپدید شدن روزنامه نگاران پوشش دهنده کرونا ویروس در ووهان
ناپدید شدن روزنامه نگاران پوشش دهنده کرونا ویروس در ووهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارشگران خبره چینی که شیوع کرونا ویروس در ووهان را پوشش می دادند، پس از انتشار گزارش های افشاگرانه ای ناپدید شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، سه خبرنگار به نام های چن کیوشی، فنگ بینگ و لی زهوا سعی کردند با بارگذاری فیلم هایی از سردخانه ها و بیمارستان های شلوغ در یوتیوب و توییتر میزان واقعی این بیماری همه گیر در شهر را نشان دهند. آنها از 6 تا 26 فوریه ناپدید شدند، از آن زمان تاکنون محل نگهداری آنها ناشناخته است.

آمریکا دوباره چین را به پنهان کاری در خصوص COVID 19 متهم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا دوباره چین را به پنهان کاری در خصوص COVID 19 متهم کرد

اندکی قبل از ناپدید شدن آنها، یکی از روزنامه نگاران دستگیر شد: عکس هایی در شبکه های اجتماعی ظاهر شد، که در آن او تلاش می کند با افسران درگیر می شود که درجه حرارت او را می خواستند اندازه گیری کنند.

ظاهرا، خبرنگار دیگری پس از بازدید از انستیتوی ویروس شناسی ووهان توجه پلیس مخفی چین را به خود جلب می کند. سومین گزارشگر برای بازدید از بیمارستان موقتی در همان شهر برنامه ریزی کرده بود.

در اوایل ماه آوریل، آی فن مدیر بخش پذیرش بیمارستان مرکزی ووهان، پس از انتشار مقاله ای ناپدید شد که در آن او از مقامات چین در مراحل اولیه شیوع عفونت کرونا ویروس جدید انتقاد کرده بود.

شیوع پنومونی "کووید-19" ناشی از نوع جدیدی از کرونا ویروس اولین بار در دسامبر سال 2019 در ووهان چین گزارش شد. در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه این وضعیت را می توان بیماری همه گیر توصیف كرد. تعداد کل آلودگان تا 16 آوریل از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала