هشدار دوباره در خصوص افزایش حضور مردم ایران در خیابان ها

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehهشدار دوباره در خصوص افزایش حضور مردم ایران در خیابان ها
هشدار دوباره در خصوص افزایش حضور مردم ایران در خیابان ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران ضمن هشدار در خصوص افزایش حضور مردم در اجتماع گفت: ازمردم می‌خواهم که به فرزندانشان در بیمارستان‌ها رحم کنند چرا که آنها دو ماه است که در مهار شیوع کرونا کار طاقت فرسا انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی صبح امروز در حاشیه سفرش به استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل با بیان این که ما نگران وضعیت کل کشور هستیم گفت: همکاری مردم نقطه قوت ما در مقابله با کرونا است. که فاصله گذاری اجتماعی را با رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تداوم بخشیدند اما هشدار جدی می‌دهم چرا که نشانه‌های جدی از حضور غیر ضرور مردم در سطح شهر و بازار و همچنین حضور مردم برای قدم زدن افزایش یافته است و ما نگران آن هستیم که در آینده اثر این حضور را ببینیم.

وی با بیان این که هر اقدام اجتماعی که باعث تشدید حضور مردم در اجتماعات می شود پسندیده نیست تاکید کرد: از مردم می خواهیم که به شعار درخانه می مانیم پایبند باشند و دید و بازدیدها و ترددهای غیر ضرور را به حداقل برسانند تا بتوانیم در ماه اردیبهشت ابتلا به ویروس را کاهش دهیم.

لغو رژه نیروهای مسلح ایران به خاطر شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
لغو رژه نیروهای مسلح ایران به خاطر شیوع کرونا

وی خطاب به مردم گلفت: از شما می خواهم که به فرزندانتان که در حوزه سلامت کار می کنند از جمله پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و غیره رحم کنید چرا که این افراد دو ماه است که کار طاقت فرسا انجام می دهند؛ اجازه دهید این بیماری کنترل شود.

طبق آخرین آمار در کل، مجموع بیماران ویروس کرونای "کووید-۱۹" در ایران به ۷۴۸۷۷ نفر رسیده است. ۴۶۸۳ نفر از بیماران کرونایی ، جان باخته و تا کنون ۴۸۱۲۹ نفر از این بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" در ایران در وضعیت شدید و وخیم این بیماری تحت مراقبت قرار گرفته اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала