گزارش و تحلیل

نبرد کرونا؛ ترامپ، قربانی اصلی

© REUTERS / Tom Brennerآیا ترامپ می خواهد مهاجرت به امریکا را برای یک مدت طولانی متوقف کند؟
آیا ترامپ می خواهد مهاجرت به امریکا را برای یک مدت طولانی متوقف کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک، سردبیر رسانه الرای الیوم چاپ لندن: ترامپ بدترین روزهای عمرش را می گذراند.

عبدالباری عطوان می نویسد: جاه طلبی اقتصادی و حرص و طمع رهبر آمریكا را به دلقك سیرک تبدیل كرد. چگونه مشاوران رئیس جمهور آمریكا علیه او رو به رو شدند و وی را مسئول مرگ 22 هزار آمریکایی دانستند؟ چرا ما نگاه دقیق تری به رئیس جمهور چین به عنوان رهبر جدید جهان می کنیم؟

کنفرانسهای مطبوعاتی تقریباً روزانه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، به یک نمایش سیرک و  بازار غرور واقعی همراه با یک تئاتر ریاکاری و جهل تبدیل شد. رهبر این کشور نه تنها نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان می کند، بلکه اظهاراتی را نیز در مورد بازگشت اقتصاد ایالات متحده به حالت عادی بیان می نماید. لازم به تذکر است که اظهارات رئیس جمهور آمریکا منعکس کننده نظرات کارشناسان ، دانشمندان و اقتصاددانان نیست.

ترامپ: من خسته شده ام  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: من خسته شده ام

اپیدمی ویروس جدید کرونا بر ترامپ تأثیر گذاشت و وی را قربانی اصلی شیوع این ویروس کرد. در آغاز این بیماری همه گیر، رهبر آمریكا تهدید کرونا را كاهش داد و مقالاتی در حال حاضر در آمریكا ظاهر می شوند كه ترامپ مسئول مرگ 22 هزار شهروند آمریكایی است.

اولین کسی که زنگ خطر را به صدا درآورد، دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس برجسته آمریکایی در زمینه بیماریهای عفونی و مشاور دونالد ترامپ بود. وی در مصاحبه با سی ان ان گفت: "اگر فوراً نهادهای عمومی را تعطیل کردیم، می توانستیم جان های بیشتری را نجات دهیم." این متخصص بیماریهای عفونی آمریکایی به وضوح تذکر داده است که ترامپ توصیه های پزشکان و کارشناسان بهداشت را نادیده نگرفته است.

ترامپ به عنوان یک بازرگان، فقط زبان پول را می فهمد. وی نگران وضعیت بورس سهام ، اوراق قرضه و درجه بیکاری است. این دلیل اصلی آن بحران است که به شدت به او و اطرافیان خونخوارش ضربه زده است. در حقیقت، وضعیت فعلی نشان داده است که سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکایی مزخرف است. در آمریكا اقدامات مؤثری برای محافظت و پیشگیری از عفونت ویروسی وجود ندارد، مطالعات علمی كافی وجود ندارد كه بتواند در آینده به آن کشور كمك كند.

ترامپ قابل اعتماد نیست و تهدیدی برای اروپا است - اسپوتنیک ایران
ترامپ در مسئله كرونا قابل اعتماد نيست و تهديدی براى اروپا است

پیشتر، مردم عادی و همچنین برخی رهبران جهان برای معالجه به مراکز پزشکی آمریکایی مانند مثلاً کلینیک مایو و سایر موسسات پزشکی مراجعه کرده بودند، زیرا آنها پیشرفته‌ترین در جهان محسوب می شدند. بهترین پزشکان و دانشمندان در آنها مشغول به کار بودند، اما همانطور که مشخص شد اکثر سازمان های پزشکی آزمایش کرونا را انجام ندادند. آنها نتوانستند به سرعت نحوه درمان عفونت کرونایی یا تولید واکسن ایجاد کنند. علاوه بر این، آنها حتی به اندازه کافی ماسک تنفسی نیز ندارند.

ترامپ به عنوان یک شخص سیاسی، سیاستمدار و پیرو نوعدوستی شکست خورد. او حتی از نزدیکترین متحد خود، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سقوط کرد. دونالد ترامپ صاحب حق نسخه برداری اخبار جعلی است. وی کاملاً "پتانسیل خلاقیت" خود را در این زمینه که قبلاً تحت تسلط رسانه های آمریکایی بود فاش کرد. کنفرانس های روزانه مطبوعاتی و توئیت های رئیس جمهور، صحت این ادعا را به ثبوت می رساند.

زنان سیاستمدار مانند آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ژاكیندا آردنن نخست وزیر نیوزلند در مبارزه با کرونا به پیروزی چشمگیری دست یافتند. من به اعراب ثروتمند و رهبران کشورهای عرب که هنوز قربانی تبلیغات پزشکی غربی هستند، اکیداً توصیه می کنم به شرق - پکن، شانگهای، توکیو و هند توجه کنند، زیرا آینده واقعی در اختیار آنها است.

صدها میلیون نفر در سراسر جهان نام دونالد ترامپ را می شناسند، اما کمتر کسی نام رهبر چین را شی جین پینگ می داند، که ترجیح می دهد بی سر و صدا کار کند. من از شما خواهش می کنم این نام را محکم به خاطر بسپارید، زیرا رئیس جمهور چین به زودی رهبر جهانی خواهد شد.

در ضمن، وی کنفرانس های مطبوعاتی متعددی برگزار نمی کند و توییت هایی را منتشر نمی کند. علاوه بر این، او همسر و دختر زیبایی ندارد که با جارد کوشنر که دوست نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو است ازدواج کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала