خروج نیروهای آمریکایی از عراق شرط نخست‌ وزیر است

© AFP 2023 / -مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو ارشد ائتلاف الفتح عراق بیان داشت: حزب های سیاسی عراق برای مأمور تشکیل کابینه در این کشور شرط تائین کرده اند، که طبق مصوبه مجلس، باید به حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بغداد الیوم، سعد السعدی یکی از اعضای ارشد ائتلاف "الفتح" عراق،‌ روز سه‌ شنبه، در گفتگو با بغداد الیوم گفت که احزاب سیاسی عراق در مقابل تأیید اعضای کابینه مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه در عراق، شرط گذاشتند که دولت او مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکا را عملی کند.

آیا عراق می تواند در منازعه ایران و آمریکا بی طرف باشد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا عراق می تواند در منازعه ایران و آمریکا بی طرف باشد؟

این عضو ائتلاف الفتح افزود: از مهم‌ ترین وظایف مأمور تشکیل کابینه مصطفی الکاظمی، پس از کسب رأی اعتماد از پارلمان، اجرا کردن مصوبه پارلمان است که بر اساس آن باید تمام نیروهای خارجی از عراق خارج شوند.

سعد السعدی ادامه داد: تصمیم پارلمان، از مهم‌ ترین شروطی است که در قبال اجرایی کردن آن از الکاظمی برای نخست‌ وزیری تعهداتی گرفته شده است و وی نیز موافقت کرده است.

عضو ارشد الفتح تأکید کرد که این تصمیم پارلمان حکم است و هیچ نخست‌ وزیری چه الکاظمی یا غیر از او نمی‌ تواند آن را اجرایی نکند؛ السعدی افزود که این تصمیم برای دولت عراق قطعی است بویژه آنکه از جانب عده‌ زیادی از مردم تأیید شده است.

دی ماه سال گذشته پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان حشد الشعبی عراق، پارلمان این کشور طرح اخراج نظامیان بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала