توافق روسیه و عربستان جهت کاهش شدید توليد نفت

© REUTERS / Ramzi Boudinaتوافق روسیه و عربستان جهت کاهش شدید توليد نفت
توافق روسیه و عربستان جهت کاهش شدید توليد نفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و عربستان سعودی در مورد کاهش جدی تولید نفت توافق کردند.

به گزارش اسپوتنبک به نقل از رویترز، یک منبع آگاه در اوپک اعلام نمود که، روسیه و عربستان سعودی در مورد کاهش جدی تولید نفت توافق کردند.

ترامپ با طرح عربستان در انزوای روسیه از بازارهای نفت موافقت کرده بود  - اسپوتنیک ایران
ترامپ با طرح عربستان در خصوص انزوای روسیه از بازارهای نفت موافقت کرده بود

گفتني است، در تاریخ 7 آوریل ، یک منبع روسی اعلام کرد که هیچ گونه مصالحه ای بین روسیه و عربستان سعودی درمورد میزان کاهش استخراج نفت  حاصل نشده اما طرفین قبول دارند که در مجموع باید حدود 10 میلیون بشکه نفت  از بازار خارج شود. همچنین ، هر دو شرکت کننده اصلی در جنگ قیمت ها  خواستار ورود ورود تولید کنندگان آمریکایی به توافق اوپک پلاس هستند.

به نقل از سخنان یک منبع آگاه در هیئت روسی، اوپک قرار است با در نظر گرفتن کشورهای خارج از سازمان، میزان کاهش را تا 20 میلیون بشکه در روز برساند. این پیش بینی بسیار خوش بینانه تر است.

این منبع در ادامه افزود که: بحران نفت باعث خواهد شد که روسیه با ایالات متحده و عربستان سعودی یک زبان مشترک پیدا کنند. در غیر این صورت، هیچ کس زنده نخواهد ماند.

از مشاركت آمریكا در این توافق كه روسیه و عربستان سعودی بر آن اصرار داشتند، گزارشی اعلام نشده است.

مذاکرات در قالب کنفرانس ویدئویی برگزار می شود و در ابتدای مذاکرات وزرای نفت شرکت کننده در این ویدئو کنفرانس بر روی میزان کاهش تولید نفت به توافق نرسیده بودند.

نشست اوپک + در تاریخ 9 آوریل در حال برگزاري است، علاوه بر روسیه ، هفت صادرکننده عمده نفت در خارج از این اتحادیه دعوت شرکت در این نشست را دریافت کردند. ایالات متحده و کانادا که مشارکت آنها در توافق برای کاهش تولید می تواند مهم باشد ، دعوت نشدند. همچنین ممکن است آرژانتین ، برزیل ، نروژ ، کلمبیا ، مصر ، اندونزی ، ترینیداد و توباگو از طریق کنفرانس ویدئویی در مذاکرات شرکت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала