ترامپ با طرح عربستان در خصوص انزوای روسیه از بازارهای نفت موافقت کرده بود

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ با طرح عربستان در انزوای روسیه از بازارهای نفت موافقت کرده بود
ترامپ با طرح عربستان در انزوای روسیه از بازارهای نفت موافقت کرده بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ از برنامه های عربستان سعودی برای انزوای روسیه از بازارهای نفت با افزایش تولید سوخت حمایت كرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک مقام ارشد سابق دولت ترامپ، رئیس کاخ سفید در 9 مارس در گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان، مواضع خود را در خصوص کاهش قیمت نفت ابراز کرده بود.

Rosneft اهمیت اوپک پلاس برای تنظیم بازار نفت را ارزیابی کرد   - اسپوتنیک ایران
Rosneft اهمیت اوپک پلاس برای تنظیم بازار نفت را ارزیابی کرد

به گفته وی، ترامپ برنامه های ریاض را در خصوص افزایش تولید نفت تأیید کرد اما در عین حال وی خواستار کاهش شدید قیمت نفت شد زیرا برای محافظت از تولید کنندگان سوخت ایالات متحده باید قیمت نفت به میزان زیادی کاهش نیابد.

با این حال خبرگزاری پالیتیکو خاطرنشان کرد، سقوط قیمت ها دو هفته پس از مکالمه ترامپ با بن سلمان به قدری زیاد بود که کاخ سفید با تعجب به آن نگاه می کند. این منبع گفت: "هیچ کس تصور نمی کرد که قیمت این ماده (نفت) کاهش یابد."

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود كه مقامات وزارت انرژی آمریكا از دولت ترامپ خواستار تا با عربستان سعودی برای تنظیم قیمت نفت متحد شوند.

گفتنی است، قیمت نفت خام آمریکا نیز بزرگترین افت از سال 2008 را پشت سر گذاشت. قیمت نفت برنت هم افت زیادی را شاهد بود که بزرگترین افت این شاخص نفتی از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала