ساعات کاری مشاغل در ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh ساعات کاری مشاغل در ایران
ساعات کاری مشاغل در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی شیوع کرونا در سراسر جهان مشاغل و اصناف تغییراتی را در ساعات کاری خود ایجاد کردند در ایران هم این اتفاق رخ داد اما اصناف از شنبه باز هم در ساعات کاری خود تغییراتی را خواهند داشت.

اسپوتنیک - در پی شیوع کرونا در ایران مشاغل و اصناف تغییراتی را در ساعات کاری خود ایجاد کردند که به شرح زیر است:

صنف بارفروشان، میوه و تره بار، خواروبار و لبنیات و نانوایی ها طبق سال های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به فعالیت خود ادامه می‌ دهند، همچنین در این مشاغل باید از ازدحام جمعیت در محل واحد صنفی جلوگیری شود و این موضوع ممنوع است.

نحوه شناسایی واجدان شرایط تسهیلات کرونا - اسپوتنیک ایران
نحوه شناسایی واجدان شرایط تسهیلات کرونا ویروس

رستوران ها و آشپزخانه ها از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۲ می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین جلوگیری از ازدحام جمعیت به فعالیت خود ادامه دهند؛ این اصناف نمی تواند پذیرای مشتریان در محل واحد صنفی خود باشند و صرفاً می‌ توانند فعالیت بیرون بر انجام دهند و در صورت عدم رعایت موارد مذکور واحد صنفی تا اطلاع ثانوی پلمپ خواهد شد.

مشاغلی مانند خشکشویی، لباسشویی، آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه های زنانه، مراکز فروش آجیل و خشکبار، شیرینی فروشی ها آبمیوه و بستنی و سفره خانه های سنتی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

خدمات خودرویی مانند باتری‌ سازی، خدمات فنی، لوازم یدکی اتومبیل، کارواش ها و فروشندگان لاستیک از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ بعد از ظهر می‌ توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت فعالیت خود را ادامه دهند.

هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی - اسپوتنیک ایران
هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی

حمل و نقل های درون شهری و تاکسی های تلفنی طبق سنوات گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و همچنین واحدهای صنفی فعال باید حداقل ۳۰ درصد نسبت به روزهای عادی کاهش فعالیت پیدا کند.

فروشگاه های تجهیزات پزشکی، شوینده های بهداشتی و همچنین گیاهان دارویی می توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعد از ظهر با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت به فعالیت خود بپردازند.

صنوف غیر ضروری مانند خرازی ها، عطر فروشی، خیاطی ها و تالارهای پذیرایی، تابلو سازی ها، ابزار فروشی ها، شیشه بر ها، عکاسان و فیلمبرداران، رنگ فروش ها و ابزارآلات، طلا و جواهرات، عینک سازی ها، صنایع دستی، مشاورین املاک، لوازم خانگی، بلور فروشی و چینی فروشی ها همچنین فروشگاههای البسه، کیف، کفش، فرش و اصناف مانند این تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

در صورت بروز هر نوع تخلف در این موارد واحد صنفی تا اطلاع ثانوی پلمپ خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала