انفجار مواد منفجره در پاسگاه ترکیه در ادلب

© REUTERS / Murad Sezerانفجار مواد منفجره در پاسگاه ترکیه در ادلب
انفجار مواد منفجره در پاسگاه ترکیه در ادلب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست ها در مسیر گشت زنی نیروهای ترکیه در ادلب، مواد منفجره ای را به کار گرفته بودند.

به گزارش اسپوتنیک، تروریست ها وسایل انفجاری را در مسیر و به هنگام گشت زنی نیروهای ترکیه در استان ادلب سوریه ، قرار داده بودند.

آزادسازی حلب و ادلب توسط ارتش سوریه - اسپوتنیک ایران
استفاده از سپر انسانی برای مقابله با گشت زنی روسیه در ادلب

رئیس سازمان آشتی میان طرفهای درگیر در سوریه گفت: "در تاریخ 24 مارس ، هنگام گشت زنی نیروهای ترکیه در منطقه روستایی در استان ادلب، وسایل انفجاری بمبگذاری شده توسط تروریست ها منفجر شد. در نتیجه انفجارها دو تانک آسیب دیدند و دو سرباز ترک نیز زخمی شدند."

به گفته وی ، گروه های تروریستی مخالف ترکیه همچنان اقدامات خود را برای بی ثبات کردن اوضاع در منطقه ادلب ادلب ادامه می دهند.

مرکز آشتی از فرماندهان تشکیلات غیرقانونی مسلح می خواهد از تحریکات مسلحانه خودداری ورزند و به حل و فصل مسالمت آمیز در مناطق تحت کنترل خود گذار کنند.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала