استفاده از سپر انسانی برای مقابله با گشت زنی روسیه در ادلب

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر آزادسازی حلب و ادلب توسط ارتش سوریه
آزادسازی حلب و ادلب توسط ارتش سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست ها در ادلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، این مانع گشت مشترک روسیه و ترکیه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که مسیر نخستین گشت مشترک روسیه و ترکیه در ادلب به دلیل تحریکات تروریست ها کمتر شده است: آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا  - اسپوتنیک ایران
افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا

گفتنی است، روز یکشنبه، نخستین گشت مشترک روسیه و ترکیه در قطعه بزرگراه M4 در منطقه ادلب سوریه انجام شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: "طول مسیر گشت مشترک به دلیل تحریکات برنامه ریزی شده توسط تروریست های افراطی، کاهش یافته است."

وزارت دفاع روسیه گفت: "به منظور جلوگیری از حوادثی که ممکن است باعث آسیب دیدگان غیرنظامیان شود، مرکز مشترک هماهنگی روسیه و ترکیه تصمیم گرفتند طول  مسیر گشت مشترک در ادلب را کاهش دهد."

وزارت دفاع روسیه گفت كه پس از کاهش تحریکات در هنگام گشت زنی های مشترک در ادلب، زمان دیگری برای خنثی كردن فعالیت تروریست ها و اطمینان از ایمنی گشت زنی در بزرگراه M4 در سوریه از سر گرفته می شود.

از سوی دیگر، به ترکیه وقت بیشتری داده شده است تا اقدامات خنثی سازی گروه های تروریستی و اطمینان از امنیت گشت زنی مشترک در بزرگراه M4 را انجام دهد.

مذاکرات بین رهبران روسیه و ترکیه در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع در استان ادلب سوریه در 5 مارس انجام شد. پس از این مذاکرات، یک سند مشترک تصویب شد. طرفین مجدداً بر تعهد خود در قالب نشست آستانه تأکید کردند و از آغاز آتش بس از نیمه شب جمعه خبر دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала