کمک روسیه به ایتالیا در مقابله با بحران کروناویروس

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiگفتگوی تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا
گفتگوی تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه وسایل مقابله با کرونا را به ایتالیا ارسال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با جوزپه کومنه، نخست وزیر ایتالیا اعلام نمود که روسیه قصد دارد وسایل  مقابله به ویروس کرونا را به ایتالیا ارسال کند که شامل وسایل حفاظتی، مجتمع‌های سیار برای ضدعفونی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

افزون برآن، گروه متخصصان روسیه  به ایتالیا اعزام خواهند شد. این وسایل با کمک وزارت دفاع روسیه و هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه به ایتالیا منتقل خواهند شد.

نخست وزیر ایتالیا از کمک و حمایت روسیه در این وضعیت بحرانی سپاسگزاری نمود.

فرودگاه شرمتییوا مسکو - اسپوتنیک ایران
ویدئویی درباره قرص کرونا ویروس روسیه باعث ابهام در ایتالیا شد

تعداد کل موارد مرگ در ایتالیا تا 18 مارس حدود سه هزار نفر گزارش شده بود. ایتالیا اعلام کرده که تعداد مبتلایان به بیش از 35 هزار و 700 نفر رسیده است. از این تعداد بیش از چهارهزار نفر بهبود یافته‌اند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان در جهان به 234،073 نفر رسیده است. بیشتر موارد در اروپا است (در کل 104 هزار نفر) . در مجموع 9،840 نفر نیز فوت کرده اند.

اما آمار دیگری نیز وجود دارد. طبق محاسبات دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز، در کل ، تاکنون 272 هزار و 362 مورد ابتلا به کروناویروس در جهان ثبت شده است. تقریبا 88 هزار بهبود یافته و 11 310 نفر جان باخته اند

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала