ویدئویی درباره قرص کرونا ویروس روسیه باعث ابهام در ایتالیا شد

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر فرودگاه شرمتییوا مسکو
فرودگاه شرمتییوا مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی در مورد داروی معروف روسی علیه کرونا "آربیدول" که توسط دو ایتالیایی در مسکو فیلمبرداری شده است، به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شد و باعث هیجان در ایتالیا شد.

به گزارش اسپوتنیک، چند ایتالیایی روز سه شنبه به دفتر نمایندگی ریانووستی در رم مراجعه کردند و علاقمند بودند که ببینند آیا واقعاً نوعی "قرص معجزه آسا برای کروناویروس" در روسیه وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی تفاونت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی تفاوت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد

این فیلم روز دوشنبه در فیس بوک پخش شد. این فیلم یکشنبه گذشته توسط دو ایتالیایی با ماسک های پزشکی در فرودگاه شرمتیوا مسکو ساخته شده است. سازندگان این فیلم به وضوح نگران حفظ ناشناس ماندن خود نبودند، یكی از آنها حتی با دوربین گذرنامه خود را برای پرواز به روم نشان داد كه در آن نام و نام خانوادگی وی مشخص شده است.

ظاهراً سازندگان این فیلم اطمینان دارند كه حضور آربیدول است كه تعداد کمی از موارد عفونت کووید-۱۹ در فدراسیون روسیه را توضیح می دهد.

در هر صورت، آنها با تأكید بر اینكه ۴۶ سال است كه این دارو در روسیه مورد استفاده قرار می گیرد، این دارو را "داروی معروف علیه كرونا ویروس" می نامند.

هر دو ایتالیایی به یک داروخانه واقع در فرودگاه می روند و به زبان انگلیسی شکسته از آنها می خواهند که چندین بسته آربیدول را به آنها بفروشند.

پس از آن، این افراد خوشحال این دارو را به هموطنان خود معرفی می کنند و می گویند که پاسخ این سؤال را می دانند چیست؟ چرا که در ایتالیا تعداد زیادی از مردم به دلیل همه گیر شدن کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. ما این دارو را نداریم  اما آنها آن را دارند.

یکی از نظرات کاربران فیس بوک در مورد این فیلم قابل توجه است. کاربر خاطرنشان می کند: همه چیز را توزیع کنید و بلافاصله این ویدیو را که توسط یک شخص ساکن روسیه (مسکو) برای ما ارسال شده است را پخش کنید تا فیس بوک آن را مسدود نکرده است. این یک جنگ سیاسی واقعی است.

یک هفته پیش، سرویس ضد انحصاری فدرال روسیه تخلفی در رابطه با تبلیغات آربیدول را یافت، که در آن این دارو به عنوان ابزاری مؤثر در برابر نوع جدیدی از کرونا ویروس معرفی شده است. در پیام این سازمان اعلام شده است که تبلیغات مواد مخدر، که در ژانویه سال ۲۰۲۰ در تعدادی از ایستگاه های رادیویی روسیه پخش شد، الزامات قانون تبلیغات را نیز نقض می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала