افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا
افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس های اطلاعاتی سوریه می دانستند که نظامیان آمریکایی شبه نظامیان تحت کنترل خود را برای اجرای عملیات خرابکاری به خارج از حدود منطقه 55 کیلومتری در اطراف پایگاه خود در تنف از جمله استان ادلب اعزام می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، چنین بیانیه ای توسط سلطان عید عبدالله سودا سرهنگ سابق نیروهای مسلح سوریه ، بازداشت شده به خاطر فرار از خدمت ایراد شده که ارتش سوریه مصاحبه ویدئویی با وی را به روزنامه نگاران روسی ارائه داده است. این افسر سابق در ماه فوریه توسط ماموران ضد اطلاعات ارتش سوریه هنگام تلاش برای بازگشت به اراضی تحت کنترل دمشق بازداشت شد. وی گفت که وی به شبه نظامیان گروه موسوم به  جیش مغاویر الثوره  پیوسته و توسط کارشناسان آمریکایی برای اجرای فعالیت های خرابکارانه آموزش دیده بود. ارتش آمریكا آنها را به اجرای ماموریت ها اعزام كرده و ضمناً دستمزد خوبی به آنها پرداخت می نمود. خود سرهنگ پیشین 500 دلار حقوق دریافت می كرد که مبلغ زیادی با توجه به معیارهای سوریه محسوب می شود.

آمریکا ضرورت گسترش توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا : به ادلب نیرو اعزام نمی کنیم

سرهنگ سابق افزود:" آنها پس از آموزش دیدن در نزد مربیان آمریکایی ، به شرق فرات اعزام شدند ، تا عملیات خرابکاری انجام دهند که  عمدتاً در تأسیسات نفتی و زیرساخت های تحت کنترل دولت ، برای ارعاب مردم  و  آسیب رساندن به آنها انجام می  شد. من نمی دانم دقیقاً چه اتفاقی با آمریکایی ها افتاده است ، اما آنها بودجه را کاهش داده و گفتند  اگر می خواهید بیشتر در آمد کسب کنید ، باید خارج از منطقه 55 کیلومتری عملیات را انجام دهید ... برخی از جنگجویان به استان حسکه فرستاده شدند ، برخی دیگر به ادلب. "و خاطرنشان کرد که  اخیراً تعداد شبه نظامیان در منطقه التنف کاهش یافته است.

به گفته وی ، مستشاران نظامی آمریكا شبه نظامیان را كه تعدادی از آنها خارجی بودند ، آموزش می دادند  برای انها سلاح و یونیفورم تامین می کردند. بیاب گفت: "هیچ مشکلی در رابطه با اسلحه وجود نداشت : ارتش آمریكا سلاح به ما می داد. علاوه بر این ، این سلاح از طریق عربستان و اردن وارد می شد. تولید سلاح بسیار متنوع بود. هم سلاح چینی  و هم سلاح ساخت ناتو داشتیم اما سلاح ناتویی  بهترین سلاح است."

براساس سرویس های مخفی سوریه ، سلطان عید عبدالله سویدا در سال 2013 به دلیل تهدیدات خانواده اش توسط شبه نظامیان داعشی  از خدمت فرار کرده و به اردوگاه الركبان رفت. وی در آنجا صاحب یك فروشگاه اینترنتی بود و برای دسترسی مردم محلی به اینترنت را  تأمین می كرد. در سال 2016 ، او پیشنهاد همکاری طرف آمریکایی را پذیرفت و به عنوان فرمانده یکی از مرکز نظامی در التنف  خدمت می کرد. در دسامبر سال 2019 ، وی به دلیل نقض ممنوعیت استفاده از وسایل ارتباطات سیار در داخل قلمرو پایگاه نظامی آمریكا 58 روز به زندان افتاد و  پس از آنکه تصمیم گرفت التنف را به همراه خانواده اش ترک کند.

وی پس از دستگیری ، اطلاعاتی در مورد تعداد پرسنل و اسلحه در پایگاه التنف ، در مورد گروه های مسلح غیرقانونی مستقر در این پایگاه ، مختصات تاسیسات  مهم ارائه داد. وی همچنین اطلاعاتی درباره  تعداد تقریبی خانواده هایی که مایل به بازگشت به سرزمین های تحت کنترل دولت سوریه هستند ، تهیه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала