حمله مجدد به پایگاه آمریکا در عراق

© AFP 2023 / Ahmad al-Rubayeحمله مجدد به پایگاه آمریکا در عراق
حمله مجدد به پایگاه آمریکا در عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های عراق امروز (شنبه) از حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تلویزیون «العهد» ارگان خبری گروه عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی) در خبری فوری اعلام کرد که پایگاه التاجی که بخشی از نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند در معرض حملات با کاتیوشا قرار گرفت.

گفته می شود در جریان این موشک باران ۳۳ کاتیوشا به سمت پایگاه امریکایی شلیک شده است 

این رسانه به حجم خسارات های انسانی و مادی در این پایگاه در نتیجه این حمله راکتی اشاره ای نکرده است.

بر اساس اعلام برخی منابع عراقی نیروهای امنیتی این کشور ۲۳ موشک کاتیوشا را نیز قبل از شلیک به سمت پایگاه امریکایی شناسایی و کشف کرده اند.

چهارشنبه شب گذشته از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

واکنش مقامات عراق به حمله به پایگاه «التاجی» بغداد  - اسپوتنیک ایران
واکنش مقامات عراق به حمله به پایگاه «التاجی» بغداد

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала