موسوی: بیانیه اتحادیه اروپا را به نوعی بیانیه ‌درمانی می‌دانیم

© Photo / IRNAموسوی: بیانیه اتحادیه اروپا را به نوعی بیانیه ‌درمانی می‌دانیم
موسوی: بیانیه اتحادیه اروپا را به نوعی بیانیه ‌درمانی می‌دانیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا، اظهار داشت: این بیانیه را نیز در راستای بیانیه‌های قبلی اتحادیه اروپا و یا به نوعی بیانیه ‌درمانی می‌دانیم اگر اروپایی‌ها آمادگی دارند بسم‌الله، آنها باید به تعهداتشان در برجام عمل کنند به نحوی که منافع اقتصادی ایران از این توافق بین‌المللی تامین شوند.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: اینستکس بالاخره به کار افتاد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: هر موقعی که اروپایی‌ها گام‌های عملی برای اجرای تعهداتشان در برجام بردارند ایران به تعهدات قبلی خود باز خواهند گذشت.

موسوی در خصوص موضوع برجام و روابط ایران و اتحادیه اروپا در این زمینه تصریح کرد: هنوز جای امیدواری است که اقداماتی صورت بگیرد که تعهدات طرفین برگردد و اگر این تلاش‌ها نتیجه نداد ایران به موقع اقدام اصلی خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

یادآور می شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  9 ماه مه به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از توافق هسته ای برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل است ، خارج شده و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. پیشتر وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه مشترکی رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала