ریابکوف: اینستکس بالاخره به کار افتاد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد سازوکار تجارت بین ایران و اروپا موسوم به اینستکس بالاخره به کار افتاده و در چارچوب آن چند معامله برای انعقاد در دست تدوین قراردارد.

به گزارش اسپوتنیک،  روز چهارشنبه جلسه کمیسیون برجام (برنامه جامع اقدام مشترک  در رابطه با  برنامه هسته ای ایران)  در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار شد.

ریابکوف به خبرنگاران گفت: "ما به همکاران خود پیشنهاد کردیم به تقویت اساسی ساز و کار پرداختی ویژه اینستکس بپردازند  که به نظر می رسد بالاخره به کار افتاده و در چارچوب آن چند معامله برای انعقاد در دست تدوین قرار دارد".

عراقچی - اسپوتنیک ایران
عراقچی: ترویکای اروپایی خواستار تقویت اینستکس است

یادآور می شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  9 ماه مه به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از توافق هسته ای برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل است ، خارج شده و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. دیرتر وزرای خارجه بریتانیا ، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه مشترکی رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌هایی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала