لاریجانی: آماده همکاری با دولت دیاب هستیم

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی: آماده همکاری با دولت دیاب هستیم
لاریجانی: آماده همکاری با دولت دیاب هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی بر آمادگی کامل ایران برای همکاری با دولت جدید لبنان در همه زمینه‌ها تأکید کرد و حزب‌ الله را پشتیبان ملت لبنان در برابر تجاوزگری ها دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت العهد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی خود در سفارت ایران در بیروت گفت: لبنان در مرحله حساسی به‌ سر می‌ برد و امیدواریم که دولت جدید لبنان به‌ ریاست دکتر حسان دیاب بتواند همه دشواریها را پشت‌ سر بگذارد.

دیدار سیدحسن نصرالله و النخاله با لاریجانی در بیروت - اسپوتنیک ایران
دیدار سیدحسن نصرالله و النخاله با لاریجانی در بیروت

وی افزود: ما برای همکاری با دولت لبنان در همه زمینه‌ ها آمادگی کامل داریم. کشور برادر لبنان توانست بعد از تشکیل دولت جدید از مرحله حساسی عبور کند و ما آماده همکاری با این دولت هستیم.

لاریجانی تأکید کرد: وظیفه ما ایجاب می‌ کند که کنار لبنان باشیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما حمایت خود از مقاومت را پنهان نمی‌کنیم. مذاکرات امروز ما با مسئولان محترم لبنان درباره همه راههای همکاری درخصوص زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: می‌توانیم با لبنان در بسیاری از زمینه‌ها همکاری کنیم، مثلاً لبنان می‌تواند از توانمندیها و ظرفیت‌های ایران در زمینه برق برای احداث تأسیسات بیشتر برق بهره بگیرد و تصمیم‌گیری در این باره با مردم لبنان است. ما به‌عنوان کشور دوست لبنان، آمادگی کامل خود را برای حمایت از این کشور در همه زمینه‌ها ابراز می‌داریم اما کسی را ملزم به این امر نمی‌کنیم. ملت لبنان ملتی پخته و مقاوم هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала