آیا خاک ایران به کشورهای عربی فروخته می‌شود؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیا خاک ایران به کشورهای عربی فروخته می‌شود؟
آیا خاک ایران به کشورهای عربی فروخته می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران از صادرات خاک سرخ جزایر هرمز به کشور‌های عربی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیئت مدیره  و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران از صادرات خاک سرخ جزایر هرمز به صورت خام به کشور‌های عربی خبر داد.

رئیس جمهور ایران: تحریم و کرونا نمی‌توانند تولید ما را متوقف کنند - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران قانون حفاظت از خاک را ابلاغ کرد

شیرزاد اظهار داشت: منابع سرشاری از معادن آهن و پایه های تولید هیومیک در خاک سرخ جزایر هرمز وجود دارد که بهره برداری مناسب و استحصال کودهای کشاورزی آن مورد غفلت قرار گرفته و این خاک به صورت خام به کشورهای عربی صادر می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران افزود: سرمایه های مغفول مانده در بخش کشاورزی با سرمایه گذاری صحیح و مناسب و مولدسازی دارایی‌ها می تواند موجبات پیشرفت کشور و شبکه تعاون روستایی را فراهم آورد، از جمله تولید اسید هیومیک که محصول خاکسازی ثانویه است و انحصار آن در حال حاضر در اختیار کشورهای آمریکا، اروپایی، چین و استرالیا است، قابلیت تولید در ایران را دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران تصریح کرد: با سرمایه گذاری در زمینه محصولاتی مثل کود فسفات و گوگرد که منابع غنی آن ها در کشور وجود دارد، ضمن سود آوری برای شبکه، فرصت های جدید و پرمنفعت صادراتی نیز برای کشور ایجاد در پی خواهد داشت. باید در معادن کودهای فسفاته چرام، معادن کودهای گوگرد آلی در گچساران و باشت توسط شبکه تعاونی های روستایی کشور سرمایه گذاری صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала