ایران به فناوری ماهواره ‌بر نسل سوم دست یافت

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevران به فناوری ماهواره ‌بر نسل سوم دست یافت
ران به فناوری ماهواره ‌بر نسل سوم دست یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام نمود که ایران به فناوری ماهواره‌بر نسل سوم با عنوان «سریر» دست یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری در این بخش امروز توانسته‌ایم ماهواره‌هایی را طراحی و به مرحله ساخت برسانیم که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص هستند. 

درگیری فضایی ماهواره های اطلاعاتی روسیه و آمریکا  - اسپوتنیک ایران
درگیری فضایی ماهواره های اطلاعاتی روسیه و آمریکا

براری افزود: با توجه به حمایت‌های شورای عالی فضایی که از ۵ وزیر دولت تشکیل می‌شود، امروز توانسته‌ایم به فناوری ماهواره‌بر نسل سوم دست یابیم. این ماهواره بومی می‌تواند داده‌های دریافتی از فضا را همزمان به ۲۵۶ ایستگاه فضایی در دنیا ارسال کند.

رئیس سازمان فضایی ایران با توجه به جذب نخبگان ایرانی تصریح کرد: حوزه فضا یک حوزه اقتداری برای ایران است، درواقع باید بگویم آینده هر کشوری را انقلاب فضایی و اقتصاد فضایی تعیین خواهد کرد.

وی با اشاره به پیشرفت در ساخت ماهواره‌بر سروش ادامه داد: ما می‌توانیم از سال ۱۴۰۲ گام‌ها و اقدامات جدی را برای ماهواره‌بر سروش انجام دهیم، به طوری که این ماهواره می‌تواند با توانایی و قدرتی که دارد ماهواره‌های مختلف کشور را در مدار ۳۶ هزار کیلومتری یعنی مدار ژئو قرار دهد.

پیش از این، جهرمی اعلام نمود که ایران، ماهواره ظفر را به زودی پرتاب خواهد کرد. ماهواره ملی-تحقیقاتی «ظفر یک و دو»  به سفارش سازمان فضایی توسط دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده ‌است. این ماهواره نسبت به ماهواره نوید که قبلا در این دانشگاه ساخته شده، قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتری دارد.  

ماهواره ظفر یک با قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از ۲۵ متر و ماهواره ظفر دو با قابلیت عکس برداری با قدرت تفکیک بهتر از ۱۶ متر طراحی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала