افشای معروف‌ترین تئوری‌ها در باره کروناویروس

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN ویروس کرونا
 ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افسانه‌های پیدایش کروناویروس در اینترنت گسترش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی« Mashable»، افسانه‌های زیادی در رابطه با پیدایش کروناویروس در اینترنت گسترش می‌یابد. از جمله نشریه نامبرده به تئوری‌های غلط در رابطه با پیدایش ویروس 2019-nCoV و روش درمان آن توجه نشان داده است.

یکی از غیرواقعی‌ترین تئوری‌ها این است که گویا دانشمندان چینی این ویروس را ساختند و ویروس از آزمایشگاه « فرار کرده است» که بعد مبدل به اپیدمی شده است. طرفداران این تئوری به این نکته استناد می‌کنند که در شهر ووهان آزمایشگاه‌هایی وجود دارند که در زمینه عفونت ها و طراحی چنین ویروس هایی فعال هستند.

بر طبق یک تئوری دیگر، این ویروس با شرکت میکروسافت بیل گیتس مرتبط است. کاربری که این نظریه را ارائه کرده است تأکید می‌کند که کروناویروس در انستیتوی «پیربرایت» به ثبت رسیده است که سرمایه آن تا حدی از سوی بنیاد گیتس تأمین می‌شود.

یک تئوری دیگر با جنبش QAnon- انجمن اینترنتی آمریکا- مرتبط است که از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند و مخالف deep state است. این گروه از کارمندان عالیرتبه آمریکایی تشکیل شده است که عمدتا اعضای حزب دمکرات آمریکا هستند.

تعدادی توصیه می‌کنند این بیماری با «افزودنی های معجزه‌آور معدنی» درمان شود. اما به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد زیرا ترکیبات آن نزدیک به مایع «سفیدکننده» است. سازمان آمریکایی Karmagawa، شیوع ویروس را با رژیم غذایی چینی ها مرتبط دانسته که شهروندان چین به خوردن خفاش و دیگر جانوران روی می آورند.

پیام پوتین به رئیس جمهور چین برای مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
پیام پوتین به رئیس جمهور چین برای مبارزه با ویروس کرونا

بر طبق آخرین داده‌ها، 9800 نفر در سراسر جهان مبتلا به این ویروس شده اند که 9600 نفر آنها در چین هستند. 213 نفر از مبتلایان جان سپردند و 187 نفر درمان شدند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

روش تشخیص این بیماری مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند. در ایران نیز اقداماتی جهت تهیه کیت تشخیصی انجام شده است و آزمایشگاه مرجع سلامت از هر نظر برای شناسایی ویروس کرونا 2019 مجهز است.

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس کرونا در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس کرونا در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала