علائم و روش های انتقال ویروس کرونا

اشتراک
عضو گروه کمیته دولتی بهداشت چین گفت: نوع جدید کرونا ویروس ها توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شوند، اما اگر با دست های کثیف چشم های خود را لمس کنید امکان دارد به آن آلوده شوید.

به گزارش اسپوتنیک، لی سینوان، عضو گروه کمیته دولتی بهداشت چین گفت: نوع جدید کرونا ویروس ها توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شوند، اما اگر با دست های کثیف چشم های خود را لمس کنید امکان دارد به آن آلوده شوید.

وی گفت: "همه افراد باید از ماسک استفاده کنند، از فواصل نزدیک با یکدیگر صحبت نکنید. اگر چشم خود را با دستانی که به ویروس آلوده شده اند مالش دهید، آلوده خواهید شد زیرا ویروس نیز با لمس قابل انتقال است. ... در اوایل، این بیماری با علائمی مانند تب، ضعف و سرفه خشک بروز می کند. این متخصص بیماریهای عفونی توضیح داد: بیماران با پیشرفت بیماری ممکن است در تنفس دچار مشکل شوند، حتی نارسایی تنفسی نیز ممکن است و در صورت وجود بیماریهای دیگر شرایط بدتر خواهد شد."

تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در چین بسته شدند - اسپوتنیک ایران
تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در چین بسته شدند

به گفته لی سینوان، اخیراً موارد خفیف 2019-nCoV نیز شایع شده است که در آن برخی از بیماران به هیچ وجه مبتلا به ذات الریه نمی شوند و تب پایین و اندکی سرفه های خشک در آنها مشاهده می شود.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، 56 نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوه این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала