در پی افزایش تنش با ایران، آمریکا بمب افکن‌های خود را در اقیانوس هند مستقر کرد

CC BY 2.0 / Ronnie Macdonald / Boeing B-52H Stratofortress 4در پی افزایش تنش با ایران، آمریکا بمب افکن‌های خود را در اقیانوس هند مستقر کرد
در پی افزایش تنش با ایران، آمریکا بمب افکن‌های خود را در اقیانوس هند مستقر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا شش بمب افکن استراتژیک بوئینگ بی-۵۲ در پایگاه هوایی خود در اقیانوس هند مستقر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه نظارت بر داده‌های منابع هوایی غربی مشخص شده است که نیروی هوایی ایالات متحده یک بمب افکن استراتژیک بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس دیگر، در مجموع شش، را در پایگاه هوایی خود در جزیره بریتانیایی دیه‌گو گارسیا، واقع در اقیانوس هند مستقر کرده است.

رئیس دوما: آمریکا مقصر تنش هایی است که منجر به سقوط بوئینگ در ایران شد - اسپوتنیک ایران
رئیس دوما: آمریکا مقصر تنش هایی است که منجر به سقوط بوئینگ در ایران شد

بنابر داده‌های منابع هوایی، این بمب افکن استراتژیک که دارای قابلیت حمل موشک های کروز با برد بالا و از جمله با کلاهک هسته‌ای است، از پایگاه هوایی بارکسدال (ایالت لوئیزیانا) به جزیره دیه‌گو گارسیا پرواز کرده است. این بمب افکن پس از عبور از اقیانوس اطلس و در آسمان دریای مدیترانه از هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ کی‌سی-۱۳۵ استراتوتانکر که از پایگاه هوایی مورون در اسپانیا به پرواز در آمده بود، سوخت دریافت کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که با افزایش تنش با ایران در اوایل ژانویه، ایالات متحده دو بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ را در پایگاه هوایی خود در جزیره دیه‌گو گارسیا مستقر کرده بود. در اوایل هفته جاری، سه هواپیمای دیگر از این نوع نیز در این پایگاه مستقر شده‌اند.

پایگاه هوایی دیه‌گو گارسیا دور از دسترس موشک‌های ایران است. در همین حال، بمب افکن‌های سنگین مستقر در این جزیره می‌توانند از موشک‌های کروز دوربرد خود برای حمله به اهداف در سراسر ایران و بدون ورود به حریم دفاع هوایی این کشور استفاده کنند.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала