رئیس دوما: آمریکا مقصر تنش هایی است که منجر به سقوط بوئینگ در ایران شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس دوما: آمریکا مقصر تنش هایی است که منجر به سقوط بوئینگ در ایران شد
رئیس دوما: آمریکا مقصر تنش هایی است که منجر به سقوط بوئینگ در ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویاچسلاو والودین ​​رئیس ایالت دوما، ایالات متحده را مقصر افزایش تنش در خاورمیانه دانست، که منجر به پرتاب یک موشک ایرانی شد که هواپیمای بین المللی اوکراین در نزدیکی تهران را ساقط کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو والودین ​​رئیس دوما، در جلسه علنی روز سه شنبه، در واکنش به سخنان ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب دموکرات لیبرال روسیه گفت: تنشی که توسط ایالات متحده ایجاد شده است، یگان های ایران و سایر کشورهای منطقه را به آمادگی کامل جنگی کشانده است. ما بارها گفتیم که اینها منجر به افزایش تنش و در نتیجه درگیری می شود.

احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با سقوط بوئینگ - اسپوتنیک ایران
احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با سقوط بوئینگ

والودین ادامه داد: رشد تنش مملو از موارد دیگر پرتاب چنین موشکی است. بنابراین، کشور ما اظهار داشته است و یک بار دیگر اعلام می کند که لازم است با رعایت موازین بین المللی، به اصولی که داریم پایبند باشیم. اینگونه است که سرنوشت مردم و کل کشورها با کاری که ایالات متحده انجام می دهد به صورت جداگانه تصمیمی گرفته می شود، فقط به آشوب، جنگ، فاجعه منجر می شود.

هواپیمای بوئینگ 737 هواپیمایی خطوط بین المللی اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. به گفته وزیر امور خارجه اوکراین وادیم پریستایکو، 176 نفر از شهروندان افغانستان، آلمان، ایران، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد کشته شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در تاریخ 11 ژانویه بیانیه ای صادر کرد که در آن تشخیص داد که هواپیما توسط پدافند هوایی مورد اصابت موشک قرار گرفته است. به گفته سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروهای هوافضای سپاه، سیستم تشخیص به اشتباه هواپیما را با یک موشک کروز اشتباه گرفت.

اوضاع خاورمیانه در شب 3 ژانویه پس از حمله موشکی آمریکا به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد، که منجر به کشته شدن سردار سلیمانی فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه شد به شدت بدتر شد.

در پاسخ، در شب 8 ژانویه، تهران حمله موشکی به دو پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل كه ارتش آمریكا از آنها استفاده می كرد را آغاز كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала