انتقاد ایلان ماسک و مدیر عامل Roskosmos از ناسا

© REUTERS / Bobby Yipانتقاد ایلان ماسک و مدیر عامل Roskosmos از ناسا
انتقاد ایلان ماسک و مدیر عامل Roskosmos از ناسا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلان ماسک و مدیر عامل Roskosmos بابت پروژه ساخت موشک فوق سنگین SLS از ناسا انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیرعامل SpaceX، ایلان ماسک و مدیرعامل Roskosmos، دمیتری راگوزین، در توییتر از ساخت سیستم موشک فوق سنگین پرتاب فضایی (SLS) که تحت هدایت شرکت بوئینگ و با سفارش ناسا برای مأموریت های فضایی مسافت دور، به ویژه ماه و مریخ طراحی شده اند، انتقاد کردند.

هزینه ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شد - اسپوتنیک ایران
هزینه ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شد

ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت: " مشکل اصلی SLS این است که قابل استفاده مجدد نیست. این بدان معناست که موشک با ارزش میلیارد دلاری پس از پرتاب از بین می رود. یک  تراژدی صد در صدی."

همچنین مدیر Roskosmos، دمیتری راگوزین در موافقت با ایلان ماسک گفت: " موشک فوق سنگین ما بسیار کمتر از SLS آمریکا هزینه خواهد داشت، اما اکنون باید راه حل هایی ارائه دهیم که باعث می شود Yenisei (موشک فوق سنگین روسیه) حتی رقابتی تر شود".

در آگوست سال 2019، راگوزین گفت که موشک فوق سنگین Yenisei  که  توسط روسیه ساخته خواهد شد، چهار برابر ارزانتر از رقیب آمریکایی خود است و در اولین پرتاب یک ماهواره مصنوعی را به مدار قطبی می فرستد. در مارس همان سال، مدیر Roskosmos  گفت که ساخت و اولین پرتاب Yenisei بالغ بر 740 میلیارد روبل (حدود 12 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

اولین پرتاب SLS آمریکا که تقریباً آماده است، برای سال 2021 برنامه ریزی شده است. هزینه پرتاب موشک 1.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است. نخستین پرتاب Yenisei روسی که ساخت آن در مرحله طراحی است، برای سال 2028 برنامه ریزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала