هزینه ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شد

© Photo / Press-service of FPIهزینه ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شد
هزینه ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
700 میلیارد روبل، هزینه ساخت جدیدترین موشک فوق العاده سنگین روسیه اعلام شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، مدیر شرکت "روس کاسموس" در پاسخ به سوال روزنامه نگاران گفت هزینه ساخت موشک فوق سنگین روسیه حدود 700 میلیارد روبل تخمین زده می شود. 
روسیه موشک های خود را در جاییکه نمونه آمریکایی وجود ندارد مستقر نمی کند - اسپوتنیک ایران
روسیه موشک های خود را در جاییکه نمونه آمریکایی وجود ندارد مستقر نمی کند
آقای دیمبتذب راگوزین در این خصوص گفت: "ساخت مجموعه موشک فوق سنگین روسیه حدود 700-750 میلیارد روبل تخمین زده می شود". هم اکنون ساخت موشک فوق العاده سنگین روسیه اغاز گردیده است. 
پیش نویس طرح ساخت این موشک تا پایان سال 2019 به دولت ارسال خواهد شد.
موشک فوق العاده سنگین جدید روسیه "ینیسی" نام دارد، در آینده این موشک فوق سنگین می تواند برای پرتاب سفیه فضایی استفاده شود.
پیش از این در خبر ها آمده بود که کمیته هوافضا وزارت دفاع و صنعت هوافضای جمهوری قزاقستان، قزاقستان در طرح توسعه موشک فوق سنگین روسیه مشارکت می کند. این طرح در چارچوب همکاری در پایگاه فضایی بایکونور صورت خواهد گرفت. 
در این بیانیه چنین آمده است: "با توجه به همکاری بیشتر در توسعه پایگاه فضایی بایکونور در زمینه های کلیدی پروژه های فضایی مشترک آینده در قزاقستان و روسیه، ایجاد موشک پیچیده فوق سنگین با همکاری این دو کشور صورت می گیرد". 
علاوه بر این، قزاقستان به همراه با روسیه به ایجاد موشک فوق سبک برای راه اندازی ماهواره های کوچک، و همچنین گسترش تولید قطعات در فن آوری موشکی بایکونور اقدام نموده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала