هزینه خروج نیروهای امریکایی باید پرداخت شود

© AP Photo / Susan Walshترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: شرایط خاورمیانه در دوره ریاست جمهوری من آرام‌تر شده، داعش نابود و ده‌ها هزار تن از اعضای آن در زندان‌ها حبس هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « واشنگتن پست»، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که شرایط خاورمیانه در دوره ریاست جمهوری من آرام‌تر شده، داعش نابود و ده‌ها هزار تن از اعضای آن در زندان‌ها حبس هستند.

دونالد ترامپ در ادامه افزود: دولت عراق اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند، باید هزینه این درخواست را پرداخت کند. اما این چیزی است که عراقی‌ها در ملا عام می‌گویند اما در جلسه‌های خصوصی آن را عنوان نمی‌کنند.

بازداشت یک ایرانی مسلح در نزدیکی تفریحگاه ترامپ  - اسپوتنیک ایران
بازداشت یک ایرانی مسلح در نزدیکی تفریحگاه ترامپ

در عراق یکی از گران‌قیمت‌ترین زیرساخت‌های فرودگاهی جهان را احداث کردیم اگر از آنجا خارج شویم عراقی‌ها باید هزینه آن را بپردازند. کشورهایی همانند عربستان و کره جنوبی میلیون‌ها دلار در ازای استقرار نیروهای آمریکایی در آنجا پردخت می‌کنند.

 آمریکا به عربستان اعلام کرد که باید در ازای استقرار تعداد بیشتری نیرو پول بپردازند و در واقع آنها یک میلیارد دلار را به یک حساب بانکی واریز کردند. اگر عراق  نیروهای آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی را که در این کشور کردیم بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند. مقدار زیادی از پول‌های آنها در اختیار ماست ما 35 میلیارد دلار پول عراق را در حساب داریم و فکر می‌کنم آنها با پرداخت مبلغ موافق باشند. در غیر اینصورت ما در آنجا می‌مانیم.

ما با «کشتن» سلیمانی طرح او علیه اهداف آمریکایی در خارج از این کشور را ناکام گذاشتیم.دیدن تظاهرکنندگانی که ساختمان سفارت را محاصره کرده و سعی داشتند وارد آن شود، موجب شد مسئولان نظامی را احضار کنم و به آنها اعلام کنم که نمی‌خواهیم اقدامی مشابه یورش به کنسولگری کشور‌مان در بنغازی تکرار شود، اگر مانع از این اتفاق نمی‌شدیم، شاهد بنغازی دیگری بودیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала