سپاه مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بر عهده گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بر عهده گرفت
سپاه مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار امیر علی حاجی زاده ، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در یک نشست خبری درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مسئولیت کامل این حادثه را بر عهده گرفته و گفت "بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم".

به گزارش اسپوتنیک،  سردار حاجی زاده در سخنان خود گفت: خبر حادثه سقوط هواپیما را در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی به آمریکا شنیدم. بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم. ای کاش می‌مردم و چنین سانحه‌ای را شاهد نبودم.

​ما یک عمر خودمان را پیش‌مرگ مردم کردیم. گردن ما از مو باریک‌تر است و هر تصمیمی مسئولان بگیریند مطیع اجرای آن هستیم.

امروز اعلام شد هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراین که در نزدیکی تهران سقوط کرد در نتیجه " خطای انسانی" بطور تصادفی سرنگون شد.

به گزارش اسپوتنیک در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ایران ضمن اعتراف به این اشتباه که در شرایط سطح بالای آماده باش نظامی نیروهای  جمهوری اسلامی به دنبال حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق رخ داده ، چنین گفته می شود:" در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.".

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک پیام توییتری به بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی تسلیت گفت.

یادآور می شود در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала