انتقاد سفیر پیشین آمریکا از واشنگتن به علت ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderانتقاد سفیر پیشین آمریکا از واشنگتن به علت ترور سردار سلیمانی
انتقاد سفیر پیشین آمریکا از واشنگتن به علت ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی، ترور غیرقانونی ژنرال قاسم سلیمانی را یك اشتباه استراتژیك خواند.

به گزارش اسپوتنیک، هور فریمن ، سفیر پیشین آمریکا در عربستان سعودی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: ترور غیرقانونی ژنرال قاسم سلیمانی یك اشتباه استراتژیك است كه هر مقام نظامی آمریكا را به یك هدف (برای ایران) تبدیل كرده است. 

درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل جهت اعلام محکومیت ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل جهت اعلام محکومیت ترور سردار سلیمانی

در حالی که ترامپ علت ترور سردار سلیمانی را جلوگیری از جنگ نامیده است.

فریمن پس از شنیدن خبر ترور قاسم سلیمانی گفت: "همانطور که گفته شد ، این یک اقدام تلافی جویانه نبود ، بلکه یک هدف از پیش برنامه ریزی شده بود برای ترور مقامی که دشمن شناخته می شد بود. این یک اقدام نظامی بود که به ناچار به اقدامات تلافی جویانه (از سوی ایران) منجر می شوند."

سفیر پیشین آمریکا همچنین تأکید کرد که هیچ مدرک مشخصی درمورد اظهارات ترامپ یا توجیه چنین اقدامات پیشگیرانه ای براط جلوگیری از جمگ وجود ندارد. فریمن ترور سلیمانی را "اعدام غیرقانونی" و دور شدن بیشتر از قانون در ایالات متحده خواند.

روز پنجشنبه 13 دی 1398، پنتاگون تأیید كرد كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала