سفیر روسیه در ایران: برای همکاری با ایران نیاز به اجازه آمریکا نداریم

© Photo / EMBASSY OF THE RUSSIAN FEDERATION IN THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRANسفیر روسیه در ایران: برای همکاری با ایران نیاز به اجازه آمریکا نداریم
سفیر روسیه در ایران: برای همکاری با ایران نیاز به اجازه آمریکا نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در ایران، لوان جاگاریان روسیه را کشوری مستقل توصیف و عنوان کرد که این کشور برای همکاری با ایران نیازی به اجازه‌ای از سوی آمریکا و یا هیچ کشور دیگری ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، لوان جاگاریان در گفتگویی با شبکه پرس تی وی، عملیات ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر را یکی از مهم‌ترین پروژه های همکاری دوطرفه روسیه و ایران توصیف کرد و گفت: " کشورهایی همانند آمریکا به روسیه فشار می آورند تا همکاری خود را با ایران نه‌ تنها در این زمینه، بلکه در سایر بخش ها نیز متوقف کند. باید بگویم که روسیه، کشوری مستقل است و سیاست خارجی مستقل خود را دنبال می کند. روسیه کشوری نیست که بخواهد برای همکاری خود با ایران از فرد و یا کشوری بویژه آمریکا اجازه بگیرد."

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران
سفیر روسیه در ایران: پیشرفت همکاری تجاری ایران و روسیه بدون دلار

وی همچنین در مورد خروج یک جانبه آمریکا از برجام و واکنش روسیه در قبال اقدام احتمالی آمریکا و متحدانش برای ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت گفت: " روسیه، چین و دیگر کشورهای اروپایی تلاش خواهند کرد تا از این سناریو اجتناب شود. همه دنیا می دانند که این معاهده در خطر است و تنها کشور مسئول این فاجعه، آمریکاست. ما اقدام آمریکا در خروج از این توافق بین‌المللی را محکوم می کنیم. آمریکایی ها در این موضوع، قوانین بین المللی آشکار را نقض کردند و ایران مجبور شد تا اقداماتی را در این زمینه انجام دهد چرا که راه دیگری پیش روی آن وجود نداشت و نفعی از این توافق عاید ایران نشد."

سفیر روسیه همچنین تاکید کرد: " روسیه به همراه چین تمامی تلاش خود را برای حفظ برجام بکار می بندد و در این راه، کشورهای آزاد اتحادیه اروپا به ما ملحق خواهند شد و از ما حمایت خواهند کرد. اگرچه این کار بسیار سخت است اما ما همکاری های خود را با ایران ادامه می دهیم. ایران بارها تعهد خود را به این توافق نشان داده و چندین بار نیز آژانس بین المللی انرژی  اتمی، پایبندی ایران را تایید کرده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала