روسیه سلاح هایپرسونیک آوانگارد خود را به آمریکا نشان داد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه سلاح هایپرسونیک آوانگارد خود را به آمریکا نشان داد
روسیه سلاح هایپرسونیک آوانگارد خود را به آمریکا نشان داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه بر اساس پیمان "استارت 3"، سامانه موشکی آوانگارد را به آمریکا نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه، به عنوان بخشی از معاهده پیمان استارت3، معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه، مسکو سامانه موشکی آوانگارد خود را به بازرسان آمریکایی نشان داده شد. 

ترس بریتانیایی ها از موشک های پرقدرت سرمت روسیه - اسپوتنیک ایران
ترس بریتانیایی ها از موشک های پرقدرت سرمت روسیه

روسیه به اولین کشور در جهان تبدیل شده است که به طور رسمی تولید سلاح های هایپرسونیک را اعلام کرده است. آوانگراد می تواند پروازهای بین قاره ای را با سرعتی بیشتر از 20 عدد ماخ انجام دهد..

استارت -3 تنها توافق بین روسیه و ایالات متحده است که قدرت نظامی این دو کشور را محدود می کند. این سند در سال 2021 منقضی می شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن ابراز نکرده است.

ایگور کوروتچنکو ، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت بین المللی تسلیحات روسیه (CAMTO) در این خصوص گفت: ورود "آوانگارد" به میدان جنگی ، برنامه های ایالات متحده برای خنثی کردن پتانسیل هسته ای روسیه را باطل می کند.

این کارشناس در اظهارات خود یادآور شد: آوانگارد یک کلاهک هسته ای هایپسونریک است که در امتداد یک مسیر غیرقابل پیش بینی برای دشمن در حال پرواز است و غیرقابل نفوذ است.

پیش از این، مجله National Interest  در مقاله منتشر شده خود اعلام نمود که  سلاح های روسی خطرناک از سوی ایالات متحده: سیستم آوانگارد و کینژال می باشد. کینژال می تواند نه تنها با میگ -31 ام بی بلکه با بمب افکن توپولوف تو-۲۲ام مسلح شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала