کاساچوف: خروج ایران از NPT بدترین اتفاق ممکن است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر خروج ایران از NPT بدترین اتفاق ممکن است
خروج ایران از NPT بدترین اتفاق ممکن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را بدترین اتفاق ممکن دانست.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای، بدترین اتفاق ممکن و شکستی برای پیمان ان پی تی است که مسئولیت آن بر عهده آمریکاست.

احتمال خروج ایران از معاهده NPT - اسپوتنیک ایران
احتمال خروج ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای

پیش از این حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن اعلام کرد که  اگر گام‌های پیش رو در راستای کاهش تعهد به برجام به اتمام برسد ممکن است به سراغ خروج از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) برویم.

در سال 2015 توافق هسته ایران (برجام) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. این توافق نامه برای رفع تحریم های ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال دوام نیاوردو در ماه مه 2018 ، آمریکا بصورت یکجانبه از توافق خارج شد و اعمال تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. ایران نیز از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد. اما کشورهای اروپایی عضو این توافق به دنبال حفظ آن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала