نمایندگان بریتانیا در دومین همه پرسی از پیش نویس برگزیت حمایت کردند

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthنمایندگان بریتانیا در دومین همه پرسی از پیش نویس برگزیت حمایت کردند
نمایندگان بریتانیا در دومین همه پرسی از پیش نویس برگزیت حمایت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس انگلیس از همه پرسی دوم پیش نویس برگزیت حمایت کرد، که این اولین پیروزی بزرگ بوریس جانسون در مجلس این کشور به عنوان نخست وزیر است.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس انگلیس از همه پرسی دوم پیش نویس برگزیت حمایت کرد، که این اولین پیروزی بزرگ بوریس جانسون در مجلس این کشور به عنوان نخست وزیر است.

329 نماینده مجلس به این توافق رای مثبت و 299 نیز رای مخالف دادند. نمایندگان تا پایان روز، یک رای گیری مهمتر نیز خواهند داشت: آنها یا باید از پیشنهاد نخست وزیر برای تصویب این لایحه در مدت سه روز پشتیبانی کنند، یا خود این پیش نویس را به چالش بکشند و از بررسی آن به این صورت خودداری کنند. واقعیت این است که جانسون پیش از این هشدار داده بود که اگر پیش نویس وی رد شود، وی آن را به طور کلی خارج می کند، که این تهدید وجود خواهد داشت که انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر بدون توافق خارج شود.

نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه تهدید کرد در صورتی که پارلمان این کشور اجازه اجرای برگزیت را ندهد انتخابات برگزار خواهد کرد. وی افزود: در صورتی که پارلمان این کشور با چارچوب زمانی او برای اجرای برگزیت مخالفت کنند، انتخابات عمومی برگزار خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала