ادامه اعتراضات جهانی با عملیات تهاجمی ترکیه علیه کردها

© AFP 2023 / Michele Tantussi ادامه اعتراضات جهانی با عملیات تهاجمی ترکیه علیه کردها
ادامه اعتراضات جهانی با عملیات تهاجمی ترکیه علیه کردها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنگلا مرکل خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل در خصوص حوادث اخیر سوریه گفت که ترکیه با توجه به پیامدهای انساندوستانه خود باید عملیات در سوریه را متوقف کند. 

آیا پاکستان می تواند میانجی گری کند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا پاکستان می تواند میانجی گری کند؟

روز یکشنبه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس اعلام کرد که ترکیه با توجه به پیامدهای انساندوستانه و خطر تقویت گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) باید عملیات نظامی خود را در شمال شرقی سوریه متوقف نماید.

وی در ادامه گفت: "امروز حدود یک ساعت با رئیس جمهور ترکیه، اردوغان صحبت کردم. البته منافع امنیتی منصفانه ای برای ترکیه وجود دارد ، اما دولت آلمان معتقد است که این عملیات نظامی باید متوقف شود ، زیرا عواقب بشردوستانه بالای قابل توجه خواهد داشت و خطر بزرگی وجود دارد که داعش دوباره زنده خواهد شد. ما باید راه حل های دیگری پیدا کنیم. "

روز یکشنبه ، مرکل به ابتکار رئیس جمهور ترکیه اردوغان تماس تلفنی داشت. وی از اردوغان خواست كه فوراً عملیات را در شمال شرقی سوریه متوقف كند.

گفتنی است، رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات "چشمه صلح" در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) خبر داد. هواپیمای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز این کشور حمله کرد. سپس نیروهای ترک، عملیات زمینی خود را آغاز نمودند. روز شنبه ، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و از سوی دیگر کنترل شهر تل ابیض را در دست گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала