افزایش اعتبار ظاهری پول با حذف چهار صفر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افزایش اعتبار ظاهری پول با حذف چهار صفر
افزایش اعتبار ظاهری پول با حذف چهار صفر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به تصویب لایحه حذف 4 صفر از ریال، گفت: " جایگزینی پول‌های جدید با پول‌های فعلی ۴ سال زمان می‌برد و پس از آن ما شاهد کاهش حجم اسکناس و هزینه ها و وارد شدن مسکوکات به چرخه کار خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران در اینستاگرام خود نوشت : " سالی نزدیک به یک میلیارد اسکناس امحا می‌شود، نزدیک به ۹ میلیارد اسکناس در جریان است که اگر چهار صفر از پول ملی حذف شود تعداد اسکناس‌ها به ۲.۲ میلیارد می‌رسد."

به گفته وی ، در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی یک فوریت لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تاکید شد که اصلاح ظاهر پول از ضروریات کشور است. ما در این باره بررسی‌های متعددی داشتیم. واقعیت آن است که پول ملی به دلیل تورم در سال‌های طولانی عملا خاصیت خود را از نظر ظاهری از دست داده است.

روایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران  - اسپوتنیک ایران
حذف صفر آیا منجر به افزایش تورم در ایران می شود؟

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مردم در معاملات روزمره خود از ریال به عنوان واحد پول ملی استفاده نمی‌کنند و بجای آن از تومان استفاده می کنند، عنوان کرد: "درباره اسکناس‌های ۵۰۰ هزار ریالی هم آن را ۵۰ تومانی می‌گویند و کسی ۵۰ هزار تومان نمی‌گوید."

وی در پایان متذکر شد : " برخی‌ها مطرح می‌کنند که باید حذف چهار صفر را به دلیل شرایط خاص اقتصادی به زمان دیگری موکول کنیم اما به باور ما اکنون فرصت خوبی برای این کار است چون واقعا صفرهای جلوی پول ملی ارزش خود را از دست داده باید به اعتبار ظاهری پول هم توجه کرد، لذا موکول کردن آن به آینده مشکلی را حل نمی‌کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала