سیستم‌های پیام‌رسانی مالی بومی جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و روسیه می‌شوند

© Sputnik / Alexei Druzhininسیستم‌های پیام‌رسانی مالی بومی جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و روسیه می‌شوند
سیستم‌های پیام‌رسانی مالی بومی جایگزین سوئیفت در روابط تجاری ایران و روسیه می‌شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار رئیس جمهور روسیه از توسعه سیستم پیام‌رسانی مالی روسیه و ایران به منظور جایگزین سوئیفت در پرداخت‌های میان دو کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه و ایران در حال توسعه سیستم پیام‌رسانی مالی روسی و سپام ایرانی به عنوان یک جایگزین SWIFT  برای پرداخت‌ها به منظور محافظت از تحریم‌های کشور ثالث هستند.

پیوستن روسیه به کانال مالی ایران و اروپا یک موفقیت بزرگ است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پیوستن روسیه به کانال مالی ایران و اروپا یک موفقیت بزرگ خواهد بود

اوشاکوف اظهار داشت: به منظور محافظت از روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه در برابر تحریم‌های کشورهای ثالث، اقداماتی برای گسترش تسویه حساب‌های مستقیم، استفاده از ارزهای ملی، برقراری تعامل بین سیستم پیام‌رسانی مالی روسیه و سپام ایران به عنوان گزینه جایگزین SWIFT برای انجام پرداخت‌ها در حال انجام است.

روابط ایالات متحده و ایران پس از خروج آمریكا از توافق هسته‌ای با تهران رو به وخامت گذاشت. ایران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام اجرای چندین ماده از توافق هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد. علاوه بر این، ایالات متحده مجددا تحریم‌هایی را علیه مقامات و شرکت‌های ایرانی اعمال کرد. اعضای اروپایی برجام قصد خود حفظ این توافق اعلام کرده‌اند.

گفتنی است که سامانه پیام‌رسانی مالی الکترونیکی سپام به‌منظور الکترونیکی کردن مراودات بانکی و ایجاد زیرساخت یکپارچه خدمت رسانی توسط بانک مرکزی ایران راه‌اندازی شده‌ است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала