آمریکا به دنبال بهانه ای برای خروج از تفاهم نامه منع گسترش سلاح های هسته ای است

© Fotolia / Romolo Tavani آمریکا به دنبال بهانه ای برای خروج از تفاهم نامه منع گسترش سلاح های هسته ای است


آمریکا به دنبال بهانه ای برای خروج از تفاهم نامه منع گسترش سلاح های هسته ای است 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای جلوگیری از تمدید معاهده منع تسلیحات هسته ای است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان توماس کانمان ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور بین الملل و منع گسترش سلاح های هسته ای گفت: ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای جلوگیری از  تمدید معاهده منع تسلیحات هسته ای است. 

ریابکوف: آمریکا مسئول پایان پیمان منع موشکی است - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: آمریکا مسئول پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است

روز سه شنبه رویترز با استناد به منبعی در دولت آمریكا اعلام نمود که كاخ سفید معتقد است كه توسعه موشك های كروز هیپسونیكك روسیه ، گسترش پیمان كاه زیر سوال می برد.

وی گفت: "مشاور امنیت ملی (جان) بولتون خصمانه با هر معاهده کنترل تسلیحات برخورد می کند که بهانه ای، هر چقدر هم که نامربوط باشد، پیدا کند تا از انجام این توافق نامه ها جلوگیری کند".

پیش از این در خبر ها آمده بود که سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که ایالات متحده در قبال پیمان‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی، از جمله توافق هسته‌ای با ایران و یا ایجاد اختلال در عملکرد عادی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بی توجه است.

سرگی شویگو در جریان هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو گفت: نمونه‌های متعدد دیگری از بی‌توجهی ایالات متحده به تعهداتش در پیمان‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی وجود دارد. اولین نمونه خودداری ایالات متحده از تبعیت از برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала